خبرهایی از نخستین جشنواره هنرهای اسلامی «طواف تا ولایت»

۱۳۹۰/۰۸/۱۲ - ۱۵:۱۳:۳۷
کد خبر: ۸۵۲۸۳
خبرهایی از نخستین جشنواره هنرهای اسلامی «طواف تا ولایت»
خانواده آقامیری ها، حسین عصمتی، جلیل جوکار و محمدعلی رجبی به همراه تعداد دیگری از پیشکسوتان نگارگری در بخش مدعوین جشنواره هنرهای معاصر اسلامی شرکت می کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره هنرهای معاصر اسلامی، "جلیل جوکار" دبیر بخش نگارگری در مورد شرکت استادان این رشته در جشنواره گفت:«محسن آقامیری با یک تابلوی تذهیب، امیرحسین آقامیری با دو تابلوی نگارگری، محمدحسین آقامیری با یک تابلوی تذهیب، هادی آقامیری با سه اثر تذهیب یک تابلو گل و مرغ و یک اثر نگارگری و حسین عصمتی با یک اثر نگارگری در بخش مدعوین حضور دارند.»
وی در مورد دیگر استادان شرکت کننده عنوان کرد:«سرینا پوریا با یک اثر گل و مرغ و نگارگری، مهرالزمان فخارمنفرد با سه تابلوی نگارگری، امیر طهماسبی با دو تابلوی نگارگری، کمال الدین فطب با چهار تابلوی نگارگری، محمدعلی رجبی و خشایار قاضی زاده نیز با یک اثر قرار است در بخش مدعوین شرکت کنند.»
همچنین به گفته جوکار یک اثر نگارگری و دو تابلوی گل و مرغ نیز از خود وی در بخش مدعوین جشنواره به نمایش گذاشته می شود.
درآمد کنسرت ها برای یتیمان
درآمد حاصل از فروش بلیت 4 کنسرت از کنسرت های نخستین جشنواره هنرهای معاصر اسلامی "طواف تا ولایت" به یتیمان تعلق می گیرد.
به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره هنرهای معاصر اسلامی «طواف تا ولایت»، "شهرام گیل آبادی" دبیر جشنواره گفت:«طرحی با نام «بابای یتیمان» قرار است در جشنواره اجرا شود تا درآمد بلیت فروشی کنسرت ها به بچه های بی سرپرست تعلق بگیرد.»
وی افزود:«در این طرح، بلیت ها یک قیمت پایه دارند ولی هریک از خریداران با توجه به تمایل خود می توانند بلیت را با قیمت بالاتری بخرند و به این طریق کمک بیشتری کنند. پس از اجرای کنسرت ها نیز تمام درآمد فروش کنسرت ها جمع آوری و به موسساتی که از یتیمان حمایت می کنند، تعلق می گیرد.»
گفتنی است عواید 4 کنسرتی که قرار است به یتیمان تعلق گیرد، عبارتند از: محمد اصفهانی، احسان خواجه امیری، سینا سرلک و سید جلال الدین محمدیان که به ترتیب از 18 تا 21 آبان - ساعت 21:30 - در تالار وحدت اجرا می شوند.
تک نوازی سعیدی،ساکت و حافظی
بخش تک نوازی نخستین جشنواره هنرهای معاصر اسلامی با تک نوازی کیوان ساکت، ملیحه سعیدی، فریدون حافطی و تعداد دیگری از استادان این رشته برگزار می شود.
به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره هنرهای معاصر اسلامی «طواف تا ولایت»، "رضا مهدوی" دبیر بخش موسیقی جشنواره گفت:«سعی ما براین بود که از استادان و افراد با تجربه در بخش موسیقی استفاده کنیم که خوشبختانه در بخش تک نوازی توانستیم از حضور بیشتر پیشکسوتان استفاده کنیم.»
وی افزود:«احمد ابراهیمی، ملیحه سعیدی، فضل الله توکل، فریدون حافظی، میلاد کیایی، شهرام میرجلالی و کیوان ساکت همگی از افراد برجسته و مشهور این حوزه هستند که هریک در یکی از روزهای جشنواره برنامه خواهند داشت.»
تجلیل از "محمدعلی رجبی" در بخش نگارگری
دبیر بخش نگارگری جشنواره هنرهای اسلامی معاصر از تجلیل "محمدعلی رجبی" به عنوان هنرمند نگارگر پیشکسوت خبر داد.
"جلیل جوکار" دبیر بخش نگارگری در مورد تقدیر از این استاد باسابقه گفت:«محمدعلی رجبی یکی از هنرمندان باتجربه و برجسته نگارگری است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از ایشان در نخستین دوره جشنواره تقدیر کنیم.»
"محمدعلی رجبی" در سال 1330متولد شد. وی فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه تهران و كارشناس ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر است. رجبی همچنین سرپرستی دفتر پژوهش امور هنری و نمونه سازی وزارت آموزش و پرورش، سرپرستی دفتر تحقیقات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت آموزشی پژوهشكده فرهنگ و هنر اسلامی، عضویت در شوراهای نمایشگاه دوسالانه نقاشی و گرافیك ایران، عضویت در هیات مؤسس و هیئت امنای انجمن هنرهای تجسمی كشور، عضویت در شورای پوستر و پلاكاردهای سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده داشته است.
نخستین جشنواره هنرهای اسلامی "طواف تا ولایت" با حمایت معاونت امور هنری و همکاری مراکز تخصصی موسیقی، تجسمی، نمایشی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی و به دبیری دکتر "شهرام گیل آبادی" از 16 تا 24 آبان و در بازه زمانی دو عید فرخنده قربان و غدیر در تهران برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز