بیست‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر/

بزدوده: بزرگترین چالش تئاتر جذب مخاطب است

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۳:۳۳:۰۰
کد خبر: ۳۹۷۹
بزدوده: بزرگترین چالش تئاتر جذب مخاطب است
عادل بزدوده گفت: خوشبختانه جشنواره در طی سال‌هایی كه برگزار شده، توانسته در جذب مخاطبان تاثیرگذار باشد، ولی با این حال باید با برنامه‌ریزی، مخاطب بیشتری را به سمت تئاتر سوق داد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، عادل بزدوده نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: یكی از اتفاقات مثبت جشنواره این است كه تمامی بزرگان تئاتر ایران دور هم جمع می‌شوند و به تماشای آثار یكدیگر می‌نشینند.

كارگردان نمایش "مبارك نامه" در ادامه با بیان اینكه در تئاتر تنها یكسری افراد خاص برنامه‌های تئاتر را دنبال می‌كنند، عنوان كرد: دامنه و گسترش تئاتر در میان عموم كمتر است و بزرگترین چالشی كه در تئاتر باید مورد بررسی قرار گیرد همین مساله جذب مردم به تئاتر است.

وی در پاسخ به این سوال كه چگونه می‌توان در قالب جشنواره تئاتر فجر مخاطبان تازه‌تری را جذب تئاتر كرد، گفت: اهالی هنر نباید فقط برای یك قشر خاص نمایشی را خلق كنند، بلكه باید عموم را در نظر بگیرند. همچنین مسئولان باید برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه داشته باشند. البته در صورتی كه این تلاش‌ها دو طرفه نباشد به بن‌بست خواهیم رسید و نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

بزدوده تصریح كرد: مخاطب‌شناسی از عمده‌ترین وظایف ما هنرمندان محسوب می‌شود. به نظرم اگر آثاری را ارائه دهیم كه تنها قشری خاص به تماشای آن بنشینند در واقع كارمان عبث بوده است.

وی با بیان اینكه تئاتر ابزار بسیار خوبی است كه می‌تواند در میان مردم بسیار تاثیرگذار باشد، اظهار كرد: باید با ایجاد برنامه‌ریزی میان مدت، آثار خلق شده در شهرستان‌ها نیز اجرا داشته باشند كه این حركت در واقع ارزش‌گذاری به مردم و استان‌ها است و ثمره‌اش را رفته رفته در آن استان شاهد خواهیم بود.

این كارگردان تئاتر در پایان خاطرنشان كرد: باید یك راه‌حل و راهكار مدون، مشخص تعیین شود تا هر شخصی با توجه به جایگاهی كه در تئاتر دارد، راه خود را در این عرصه، هم‌سو با نیاز جامعه ادامه دهد.

بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 16 بهمن‌ تا 1 اسفندماه با دبیری محمد حیدری در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز