در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

رحماندوست: معنای فراهم کردن منشور اخلاق نویسندگی را نمی‌فهمم

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۳۴:۵۱
کد خبر: ۶۲۳۸۳
رحماندوست: معنای فراهم کردن منشور اخلاق نویسندگی را نمی‌فهمم
رییس بخش کودکان و نوجوانان کتابخانه ملی گفت: معنای فراهم کردن منشور اخلاق نویسندگی را نمی‌فهمم چرا که تا به حال ما در این زمینه کمبود نداشته‌ایم.

مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر درباره وضعیت ادبیات کودک و نوجوان به خبرنگار ادبیات برنا گفت: مهم‌ترین مشکلی که امروزه ادبیات کودک و نوجوان دارد، پایین بودن سطح مطالعه است. مطالعه در کشور ما هنوز حرفه‌ای نشده و متاسفانه نویسندگان ما از این طریق نمی‌توانند حتی امرار معاش کنند.

وی با بیان اینکه قصه‌گویی از عامل مهمی است که می‌تواند در پرورش علاقه‌مندی به مطالعه در کودکان کمک کند و این اتفاق باید از درون خانواده بیفتد، افزود: همچنین پشتوانه فکری از مسائل مهم در یک شعر خوب است بنابراین شعر باید پشتوانه فکری داشته باشد تا جاودانه شود.

رییس بخش کودکان و نوجوانان کتابخانه ملی كم‌سوادی برخی شاعران حوزه کودک و نوجوان را از دیگر ضعف‌های این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: برخی شاعران ذوق ادبی خوبی دارند اما چون شعر‌های آنها ریشه عمیقی ندارند ماندگار نمی‌شود. اثری خوب است که بتواند با مخاطب احساس هم‌دردی کند و وقتی این حس به‌وجود آمد ماندگار می‌شود.

رحماندوست در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا نیازی به تدوین منشور اخلاق نویسندگی هست یا خیر خاطرنشان کرد: معنای فراهم کردن زمینه‌های اخلاقی و فرهنگی نویسندگی را نمی‌فهمم چرا که تا به حال در این زمینه ما کمبود نداشته‌ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز