مدیرعامل ریخته‌گری تراکتورسازی ایران خواستار شد

تعجیل دولت در ابلاغ بسته حمایتی از صنایع

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۴:۲۱:۱۱
کد خبر: ۶۰۹۶۱
تعجیل دولت در ابلاغ بسته حمایتی از صنایع
میر‌یاسین سید‌شریعت‌دوست گفت: دولت در ابلاغ بسته حمایتی از صنایع تعجیل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، مدیر عامل ریخته گری تراکتورسازی ایران از دولت خواست تا نسبت به ابلاغ بسته حمایتی که مقرر بود از طریق 30 درصد از محل درآمدهای حاصل تز اجرای طرح هدفمندی یارانه تامین شود تصمیمات لازم را اتخاذ نماید تا کمتر شاهد متضرر شدن صنایع تاثیر پذیر از جمله ریخته گران باشیم.

وی تصریح کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بیش از 17 درصد افزایش قیمت تمام شده قطعات ریخته گری را بدنبال داشته است.

سید شریعت دوست اظهار داشت: افزایش قیمت حاملهای انرژی به میزان 8 درصد و بیش از 25 درصد نیز افزایش قیمت مواد اولیه از جمله فریوآلیاژها که جزء افزودنیهای ذوب هستند زمینه را برای افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی را بدنبال داشته است.

وی افزود: درعین حال نباید از کنار بعد مثبت اجرای طرح هدفمندی یارانه در بهره وری به راحتی گذشت چرا که طرح هدفمندی یارانه ها به عنوان طرحی تاثیر گذار در جهت افزایش بهره وری و مدیریت انرژی بوده بطوری که بخشی از هزینه های اجرای این طرح از محل همین افزایش بهره وردی تامین شده است.

مدیر عامل ریخته گری تراکتورسازی ایران با اشاره به تثبت قیمت از سوی دولت گفت: به همین دلیل تولید کنندگان هنوز نتوانستند نسبت به افزایش قیمت محصولات خود در داخل اقدام کنند و تمام بار هزینه های اجرای این طرح در بخش تولید و بخصوص قطعات ریخته به تولیدکنندگان منتقل شده که انتظار می رفت و مقرر بود حداقل بخشی از این هزینه ها توسط دولت تامین شود ولی تاکنون با گذشت بیش از 6 ماه از اجرای این طرح این امر تحقق نیافته است.

وی مذاکره با اتاق بازرگانی، سازمان صنایع و معادن، نمایندگان مجلس و مسئولان کشور و استانی برای تصریح در ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی را یادآور شد و گفت: با وجود گذشت بیش از 6 ماه از اجرای این طرح، دولت تاکنون به تصمیمات گرفته شده در ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مبنی بر ارائه بسته های حمایتی و تهسیلات بانکی به تولید کنندگان تاثیرپذیر از اجرای این طرح عمل نکرده است.

مدیرعامل شرکت ریخته گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با انتقاد از بخش بانکی نیز اظهار داشت: در جهت اجرای صحیح طرح هدفمندی یارانه ها مقرر شد تا تسهیلات بانکی به بخش تولیدی به منظور تعویض و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات برای کاهش مصرف حاملهای انرژی اختصاص داده شود که بخش بانکی کشور کمبود اعتبارات را به عنوان توجیه عدم اعطای این تسهیلات مطرح می کند و این موضوع نیز تاکنون محقق نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز