با حضور معاون استاندار؛

از برگزیدگان پانزدهمین دوره همایش پرسش مهر ریاست جمهوری در استان تجلیل شد

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۱۴:۰۲:۰۳
کد خبر: ۲۶۳۵۷۳
از برگزیدگان پانزدهمین دوره همایش پرسش مهر ریاست جمهوری در استان تجلیل شد
با حضور معاون امور عمرانی استاندار از برگزیدگان پانزدهمین دوره همایش پرسش مهر ریاست جمهوری در استان تجلیل شد.

از برگزیدگان پانزدهمین دوره همایش پرسش مهر ریاست جمهوری در استان تجلیل شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، با حضور معاون امور عمرانی استاندار از برگزیدگان پانزدهمین دوره همایش پرسش مهر ریاست جمهوری در استان تجلیل شد.

هادی بهادری معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه جدی مردم و مسئولین به موضوع صرفه جویی در مصرف آب گفت: با پدید آمدن بحران خشکی دریاچه ارومیه اهمیت اهتمام تمامی ساکنان اطراف این دریاچه در مدیریت و کنترل مصرف آب دوچندان شده است و برای جلوگیری از تهدید حیات انسانهای ساکن در اطراف دریاچه وپیشگیری ازوقوع سایر تبعات بهداشتی ناشی ازآن باید همه دست به دست هم داده و در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

وی افزود: با توجه به گستره حوضه دریاچه ارومیه به میزان 52000 کیلومترمربع و بارش سالیانه این حوضه در حدود 300 میلی متر،میزان آب بدست آمده سالیانه در حدود 17 میلیارد مترمکعب است که نزدیک به 64 درصد آن بصورت تبخیراز دسترس ما خارج می شود.

بهادری با بیان اینکه بر اساس الگوی های جهانی حداکثر آب مصرفی از منابع آبی در حدود 20 الی 40 درصد است ادامه داد: این میزان در کشور ما نزدیک به 80 درصد منابع آبی برآورد شده است، بعبارتی دیگر متاسفانه آب نسل های آینده را نیز مصرف می کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار و نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: در آذربایجان غربی در حوضه دریاچه ارومیه از مجموع 6 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب سطحی قابل استحصال در حدود 4 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب صرف مصارف کشاورزی، شرب و صنعت می شود .

بهادری خاطرنشان کرد: تنها راه حل خروج از این بحران کاهش حدود 40 درصدی مصرف آب در تمامی بخش ها است و در این راستا آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین نهاد فرهنگی درنهادینه کردن فرهنگ کاهش مصرف آب در قشر جوان و خانواده ها نقش بسیار موثری دارد.

وی افزود: در ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان کمیته دانش آموزی راه اندازی می شود و در این کمیته از مشارکت معلمین ودانش آموزان در ارائه نظرات و پیشنهادات برای صرفه جویی در مصرف آب استفاده خواهد شد.

گفتنی است، مهر ماه امسال دکتر روحانی رییس جمهوری در مراسم بازگشایی مدارس در سئوالی از دانش‌آموزان، مدرسین مدارس و دانشگاهها و تمامی دانشجویان و دانش پژوهان با اشاره به مشکل جدی کمبود آب در کشور، ارائه راهکار مناسب درچگونگی نگهداری و استفاده بهینه از آب را خواستار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز