در آستانه سفر ریاست جمهوری به کرج

فردیس در انتظار تحقق وعده‌ها

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۷:۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶
فردیس در انتظار تحقق وعده‌ها
فردیس منطقه‌ای با جمعیتی نیم‌میلیونی كه فراتر از جمعیت بسیاری از استان های كشور، بار مهاجرت‌پذیری را به دوش می‌كشد، شهری خوابگاهی كه هجوم یكباره جمعیت و عدم تناسب امكانات با جمعیت موجود، آینده‌ای را برایش رقم زد كه شاید پایه‌گذاران آن تصوری این چنینی آن ن

فردیس نقطه‌ای از كلانشهر دو میلیون نفری است كه در پس شهرستان ماندن كرج هیچ‌گاه هویت واقعی خود را پیدا نكرده است. منطقه‌ای با جمعیتی نیم‌میلیونی كه فراتر از جمعیت بسیاری از استانهای كشور، بار مهاجرت‌پذیری را به دوش می‌كشد، شهری خوابگاهی كه هجوم یكباره جمعیت و عدم تناسب امكانات با جمعیت موجود، آینده‌ای را برایش رقم زد كه شاید پایه‌گذاران آن تصوری این چنینی از این منطقه نداشتند.

فردیس به واقع خود كلانشهری است كه همجوار كلانشهری دیگر قرار گرفته، كلانشهری كه خود نیز در سایه شهرستان بودن در سال های متمادی مظلوم واقع شده و اینك فردیس مظلوم تر از همیشه چشم‌ انتظار تحقق وعده ها است.

امام جمعه فردیس در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در کرج با اشاره به استان شدن البرز به مركزیت كرج گفت: استان شدن البرز فرصت مناسبی برای رشد و تعالی غرب استان تهران و شهرها و شهرستان های تحت پوشش این منطقه است.

حجت الاسلام دكتر ایمانی ادامه داد: این اتفاق فرصت مغتنمی بود تا مطالبه سالیان دراز مردم منطقه فردیس مبنی بر شهرستان شدن این منطقه نیز مطرح شود.

وی با بیان اینكه نگاه مردم فردیس به شهرستان شدن نگاهی سیاسی نیست گفت: مردم فردیس نگاهی سیاسی به موضوع شهرستان شدن ندارند بلكه نگاه آنها نگاهی فرهنگی و عمرانی است، نگاهی كه در پی آن عمران و آبادانی و هزینه شدن بودجه ها در خود فردیس وجود دارد.

امام جمعه فردیس تصریح كرد: وجود پتانسیل‌های ملی از جمله نیروگاه فردیس و كارخانه های متعلق به آن در این منطقه پتانسیل عظیمی است كه اگر عوارض حاصل از آن به منطقه فردیس تزریق شود شاهد عمران آبادانی این منطقه خواهیم بود و این موضوع در حقیقت حق ساكنان فردیس است چرا كه تبعات زیست محیطی، ترافیك حاصل از وجود این مراكز و بسیاری از مشكلات دیگر را متحمل می شوند و باید مالیات حاصل از این كارخانه نیز صرف مبلمان و زیباسازی شهری منطقه آنها شود.

وی ادامه داد: مطالبه شهرستان شدن فردیس مطالبه‌ای نیست كه مشمول گذر زمان باشد و اگر این موضوع كمتر مطرح می شود دلیل بر فراموشی آن نیست، ما مصرانه از استاندار محترم خواستار تحقق این مطالبه به حق مردم هستیم و از مسوولان انتظار داریم اجازه ندهند شهرستان شدن فردیس به بوته فراموشی سپرده شود.

امام جمعه فردیس در ادامه با اشاره به سفر ریاست جمهوری به کرج گفت: این سفر می تواند در راستای توسعه و آبادانس استان تاثیر به سزایی داشته باشد ضمن می تواند اینکه آینده روشنی را نیز برای فردیس رقم بزند.

وی در پایان خواستار توجه ویژه دولت به منطقه محروم فردیس شد.


سخنگوی شورای شهر كرج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در کرج اظهارداشت: نخستین سفر ریاست جمهوری و اعضای کابینه به این استان تازه تاسیس بارقه های امید را در دل شهروندان ایجاد کرده و مردم فردیس بیش از گذشته در انتظار این سفر پر برکت هستند.

داوود وحیدی افزود:منطقه فردیس با جمعیتی معادل چندین استان کشور سال های سال به دلیل همجواری با پایتخت و به دوش کشیده حجم گسترده مهاجرت های بی رویه با انبوهی از مشکلات مواجه است.

این عضو شورای شهر ادامه داد:نبود بیمارستان با توجه به جمعیت وسیع منطقه مهمترین اولویتی است که در سفر دوم ریاست جمهوری با نگاه ویژه دولت و تصویب بیمارستان روبرو شد اما در عمل هنوز این مصوبه دور قبل اجرایی نشده و این امر نیازمند اعتبارات لازم است.

وی تاکید کرد: امید است با تخصیص اعتبارات لازم شاهد تحقق این مصوبه سفر پیشین باشیم.

سخنگوی شورای شهر کرج در ادامه گفت:فردیس بی صبرانه منتظر حضور رییس جمهور و نگاه ویژه دولت به این منطقه است و شهروندان فردیس با حضور پر شور خود در مراسم استقبال از ریاست جمهوری خواستار تحقق مطالبات خود هستند.

به هر روی استان شدن البرزاز دید بسیاری از شهروندان بستر مناسبی در راستای رفع معضلات فردیس را نیز محسوب می شد و امید که به یمن سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت شاهد نگاه ویژه به این کلان منطقه محروم باشیم.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز