معاون استاندار اردبیل:

تکمیل سد عمارت به منزله شکوفایی کشاورزی منطقه است

۱۳۹۲/۰۶/۲۵ - ۱۴:۴۵:۰۸
کد خبر: ۱۳۹۸۶۷
تکمیل سد عمارت به منزله شکوفایی کشاورزی منطقه است
ممانعت از خروج 210 میلیون متر مکعب آب رودخانه دره رود با تکمیل سد عمارت مشکین شهر

 به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل،معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به در حال اجرابودن سد بزرگ عمارت گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی سد عمارت که در فاصله ۱۵۰کیلومتری شهرستان اردبیل و ۱۰۰ کیلومتری شهرستان مشکین شهر بر روی رودخانه دره رود احداث می شود، شاهد جلوگیری از خروج ۲۱۰ میلیون متر مکعب از آب دره رود جلوگیری خواهیم بود که زمینه ساز تحول اساسی کشاورزی منطقه است.

سید کمال الدین میرجعفریان در جلسه بررسی روند اجرایی این پروژه اذعان داشت:با عنایت به کشت دیمی منطقه و نظر به بهره وری 4 برابری کشت آبی در مقابل کشت دیم، باید تکمیل این سد را به منزله شکوفایی کشاورزی و اقتصادی منطقه دانست.

وی افزود: تکمیل و بهره برداری از سد عمارت صرفا در زمینه کشاورزی مثمر ثمر نخواهد بود و در کنار تامین آب و توسعه و بهبود ۲۳ هزار هکتار از اراضی مغان، ساماندهی عشایر مغان و کاهش نرخ مهاجرت و تامین نیازهای محیط زیست و شرب از دیگر محاسن این سد است.

معاون امور عمرانی استاندار تاکید کرد: با تامین اعتبار لازم جهت تکمیل احداث سد باید این پروژه با جدیت دنبال شود و مسوولان شهرستانی هم قطعا باید همکاری لازم را داشته باشند تا در آینده شاهد شکوفایی اقتصادی و آبادانی منطقه باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز