مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

آسیب‌شناسی جشنواره‌های تئاتر کشور آغاز شده است

۱۳۹۱/۰۶/۲۷ - ۲۰:۰۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۴۷۹
آسیب‌شناسی جشنواره‌های تئاتر کشور آغاز شده است
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آسیب‌شناسی از جشنواره‌های تئاتر کشور با استفاده از دو گروه ارزیابی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، قادر آشنا اظهار داشت: ارزیابی از جشنواره تئاتر فجر با استفاده از دو گروه محقق به منظور آسیب‌شناسی و قیاس با جشنواره‌های معتبر بین‌المللی را آغاز کردیم.

وی پرداختن به فرهنگ عمومی در قالب هنر نمایش که در زمره هنرهای زنده و پویاست را در قالب جشنواره تئاتر رضوی بسیار ارزشمند خواند و افزود: از این طریق می‌توان زیبایی مفاهیم دینی و زوایای پنهان زندگی امام رضا(ع) را به نمایش گذاشت.

آشنا با بیان اینکه تاکنون آسیب‌شناسی در رابطه با برگزاری هشت دوره از جشنواره تئاتر رضوی نداشتیم اما در سال جاری این کار آغاز شده است، تصریح کرد: با این وجود مسئولان برگزاری جشنواره با دغدغه و نظم بسیار اقدام به برگزاری این جشنواره کردند.

وی جشنواره را محلی برای تبادل افکار و بهره‌مندی از دستاوردهای هنرمندان عنوان کرد و گفت: اگر هنرمندان ما به خواست و نیاز جامعه، فرهنگ و تمدن توجه کنند و آثارشان با این موارد همخوانی و همپوشانی داشته باشد، می‌توان به اقتصاد تئاتر و هنر نیز کمک کرد.
 
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وقتی افتخار می‌کنیم ایرانی هستیم، باید تلاش کنیم تا با شناخت کشور، فرهنگ بومی خود را غنا ببخشیم.

وی در رابطه با برنامه‌های حمایتی این مرکز نیز اظهار کرد: نیمی از ظرفیت خود را در خدمت استان‌ها گذاشتیم و ساماندهی شورای سیاستگذاری گروه‌ها و نیز شورای حمایت از هنرمندان، از جمله فعالیت‌های حمایتی این مرکز است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز