در خراسان شمالی؛

۵۳۰۰ نفر از خدمات رایگان دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان بهره‌مند شدند

۱۳۹۱/۰۷/۰۵ - ۱۸:۳۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۲۱۵
۵۳۰۰ نفر از خدمات رایگان دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان بهره‌مند شدند
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در شش ماهه نخست امسال پنج هزار و 398 نفر از مراجعین به دادگستری استان از خدمات رایگان این دفتر بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، احمد کیخسروی رییس کل دادگستری خراسان شمالی در تشریح عملکرد دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان اظهار داشت: دو هزار و 173 مورد از درخواست‌های ارایه شده در مورد اختلافات زوجین، هزار و 904 مورد از مشاوره‌ها درباره پیگیری مطالبات مالی و 34 مورد در رابطه با پیگیری امور کیفری آن‌ها بوده است.
 
وی تصریح کرد: درهمین مدت پیگیری‌های لازم در مورد 596 نفر از اطفال انجام شده و 691 نفر به مراکز قضایی، مشاوره و حمایتی معرفی شده‌اند.
 
کیخسروی با بیان این‌که بانوان و کودکان از ارکان اصلی خانواده‌ها هستند و سلامت بانوان ضامن سلامت خانواده‌هاست، افزود: ارایه مشاوره‌های حقوقی نقش بازدارنده‌ای در زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی دارد و دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان نیز به عنوان یکی ازاین مراکز مشاوره‌ای است.
 
این مقام قضایی گفت: عمده اختلافات زوجین در مورد تقاضای طلاق، ثبت واقعه ازدواج، ازدواج مجدد زوج، سوء رفتار زوج و عسر و حرج زوجه است.
 
کیخسروی افزود: صدور حکم رشد، حضانت و تعیین نسب نیز از جمله درخواست‌های مطروحه اطفال است.

وی همچنین از رسیدگی و مختومه شدن 59 هزار و 951 پرونده در شش ماهه اول امسال، درحوزه‌های قضایی خراسان شمالی خبرداد و گفت: از این تعداد 17 هزار و 901 پرونده در دادسراهای عمومی و انقلاب، 24 هزار و 724 فقره در دادگاه‌های حقوقی، جزایی و انقلاب، چهار هزار و 701 فقره در دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری و 12 هزار و 625 فقره نیز در اجرای احکام مدنی و کیفری رسیدگی و مختومه شده‌اند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: یکی از وظایف خطیر دستگاه قضایی ایجاد امنیت و نظم عمومی است که در سایه تعامل و همکاری با سایر ادارات و ارگان‌ها حاصل خواهد شد.
 
وی اظهار داشت : تکریم ارباب رجوع، به روزرسانی اطلاعات و دانش حقوقی، بررسی دقیق پرونده‌ها و دقت و سرعت در صدور آرا و قرارها از اولویت‌های کاری دستگاه قضایی استان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز