مدیركل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با برنا

حمایت از پژوهشگران در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گیرد

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۱:۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۲
حمایت از پژوهشگران در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گیرد
حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا نبود پژوهش در مراكز علمی، حوزوی و دانشگاهی علم را رو به زوال برده و یا حداقل دچار ركود مى‌كند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مدیركل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید حمایت از پژوهشگران در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در خراسان شمالی، پویایى علم را در گرو پژوهش عنوان كرد و افزود: نبود پژوهش در مراكز علمی، حوزوی و دانشگاهی، علم را رو به زوال برده و یا حداقل دچار ركود مى‌كند.

وی گفت: گسترش فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دین بسیار مهم و دارای اهمیت است که این موضوع نیازمند اهتمام بیشتر طلاب جوان و روحانیون است.

حجت الاسلام روحانی‌نیا، انسان را موجودی جست‌وجوگر دانست و اظهار داشت: آدمی وقتی حقیقتی را به دست می‌آورد، آرامش می‌یابد، از این رو پژوهش و پژوهشگری در طول تاریخ بشر استمرار یافته است.

وی ادامه داد: وقتی آدمی در برابر سوالی قرار می‌گیرد كه حتی دانستن آن به لحاظ مادی با ندانستن آن مساوی است، چنین جوابی می‌تواند او را آرام كند كه انسان همواره جویای شنیدن و یافتن است و پویایى علم در گرو پژوهش است.

روحانی‌نیا در پایان گفت: پژوهش به هیچ وجه حیطه خاصی را نمی‌شناسد، بلكه تمام سوالات بشر را شامل می‌شود، از این رو آدمیان در هر عرصه‌ای پژوهش را سرلوحه كار خود قرار داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز