معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی

آموزش‌های قرآنی با روش‌های مدرن و جذاب ارایه شود

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۴:۴۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۸۲
آموزش‌های قرآنی با روش‌های مدرن و جذاب ارایه شود
محمدی با بیان اینکه آموزش‌های قرآنی همچنان با شیوه سنتی و مکتب خانه‌ای انجام می‌شود، گفت: برای جذب دانش آموزان به قرآن، روش‌های مدرن ارایه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، ابراهیم محمدی، معاون پژوهشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی، در اولین همایش تجلی تجربیات قرآنی كه در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب به عدم جذابیت محافل قرآنی اشاره و تصریح كرد: آموزش‌های قرآنی سیر قابل توجهی نداشته است و شیوه‌های آموزشی همچنان سنتی و مكتب خانه‌ای است، ما باید روش‌های مدرن و جذاب فراهم كنیم تا دانش‌آموزان به قرآن و مكتب خانه‌های مدرن قرآن دل بدهند و از آن زده نشوند.

وی گفت: بانك اطلاعاتی فعالان قرآنی و همچنین بانك اطلاعاتی از طرح‌های جدید و قابل اجرای قرآنی است كه باید ایجاد شود و هر طرحی كه ارائه می‌شود، در این بانك برای آن، مستند سازی صورت گیرد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به از نیاز جدی به گفتمان‌های قرآنی سخن خاطرنشان كرد: انتظار داریم این موضوع فراهم شود تا با استفاده از آن روزنه‌هایی جدید برای آموزش قرآن به دانش‌‌آموزان فراهم شود.

محمدی همایش تجلی تجربیات قرآنی را همایشی كارشناسی شده و علمی دانست و افزود: مهمترین وظیفه ما به عنوان كارگزاران حوزۀ تربیت، اولیای دانش‌آموزان و همه این است كه بتوانیم زمینه را برای آموزش قرآن فراهم و آن را اجرا كنیم كه این هدفی چند مرحله‌ای است كه مرحله نخست آن سواد قرآنی و روخوانی صحیح قرآن توسط دانش‌آموزان است، مرحله دوم كسب مهارت‌های قرآنی و مرحله سوم این است كه آموزه‌های قرآنی در زندگی دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: وجود آمار از میزان سواد قرآنی و مهارت‌های قرآنی در كشور را كارآمد و مهم است.

وی با ابراز تاشف از اینكه پس از گذشت 30 سال از انقلاب، ما هنوز در مرحله نخست آموزش قرآنی قرار داریم، ازعان داشت: در زمینه مهارت قرآنی كارنامه مطلوبی نداریم و آموزه‌های قرآنی نیز در زندگی ما و دانش‌آموزان مشاهده نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز