تصویب پرداخت یارانه به ۶۲ بنگاه كوچك زودبازده در استان سمنان

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۶:۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۰۰۰۵
تصویب پرداخت یارانه به ۶۲ بنگاه كوچك زودبازده در استان سمنان
اعضای كارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان با پرداخت یارانه به 62 بنگاه اشتغال‌زا و كوچك زودبازده در این استان موافقت كردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، اعضای كارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان با پرداخت یارانه به 62 بنگاه اشتغال‌زا و كوچك زودبازده در این استان موافقت كردند.

این واحدها در مجموع رقمی معادل 3 میلیارد و 235 میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف دریافت كرده‌اند.

در این واحدها، برای 66 نفر شغل ایجاد شده و مبلغ یارانه تخصیصی به این واحدها، 253 میلیون ریال است.

همچنین در این نشست هفت طرح اشتغال‌زا در استان مشمول بخشودگی‌های مالی شدند.

در نشست اعضای كارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان همچنین طرح تفاهم نامه دوجانبه وزارت‌خانه‌های تعاون و كار و امور اجتماعی در زمینه اشتغال نیز بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شد.

این تفاهم نامه مبنی بر ثبت نام و سازماندهی كارجویان توسط وزارت تعاون بوده كه این وزارتخانه موظف شده است تا براساس آن ، نسبت به تشكیل بانك اطلاعات جامع كارجویان از طریق ثبت نام در سایت www.icm.ir اقدام كند.

در این نشست عنوان شد كه تا 16 آذر ماه سال جاری، 507 هزار و 745 نفر در این سامانه ثبت نام كرده‌اند و سهم استان سمنان از این میزان، رقمی معادل 3 هزار و 446 نفر است.

همچنین پالایش و تفكیك اطلاعات و انجام امور مربوط به مشاوره شغلی متقاضیان اشتغال و سازماندهی آنها توسط بنیادهای توسعه كارآفرینی و تعاون استان‌ها و تشكل‌های مجاز مشاوره و كاریابی با مدیریت اداره كل تعاون استان سمنان در حال انجام است.

استاندار سمنان در این جلسه خواستار تشكیل ستاد تسهیل و پشتیبانی صنایع در استان سمنان به منظور رفع مشكلات موجود در زمینه ایجاد اشتغال شد.

رهی همچنین یكی از مهم‌ترین دلایلی كه سبب افزایش نرخ بیكاری در جامعه شده است، را نداشتن مهارت افراد تحصیل‌كرده و عدم انطباق رشته‌های دانشگاهی با نیاز جامعه بیان كرد و تصریح كرد: خانواده‌ها و دانش‌آموزان هنگام ثبت نام در كنكور و دانشگاه‌ها باید به دنبال رشته‌هایی بروند كه در بازار كار بتوان از مهارت آنها استفاده كرد.

استاندار سمنان سال 1390 در استان سمنان را سال ایجاد شغل همراه با مهارت‌آموزی عنوان كرد و گفت: فنی و حرفه‌ای باید بیش از گذشته فعال شود و همه كسانی كه می‌خواهند مشغول به كار شوند، باید مهارت لازم را آموزش ببینند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز