استاندار قزوین:

مهاجرت نخبگان و برجستگان استان به مركز كشور نگران كننده است

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۶:۳۱:۲۲
کد خبر: ۲۰۳۱۹۴
مهاجرت نخبگان و برجستگان استان به مركز كشور نگران كننده است
استاندار قزوین گفت: مهاجرت نخبگان و برجستگان استان به مركز كشور نتیجه عدم ظرفیت سازی در این منطقه است كه می‌بایست به عنوان یك مشكل چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی روزبه استاندار قزوین در كارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان كه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان كشور تشكیل شد با بیان این مطلب افزود: تلاش مراكز دانشگاهی در استان بایستی در راستای رفع نیازهای استان باشد.

وی ادامه داد:یكی از حوزه‌های با اهمیت با توجه به موقعیت دشت قزوین به عنوان مركز مهم صنعتی و كشاورزی كمك فناوری در خصوص شیوه‌های استفاده بهینه از منابع آبی می‌باشد.

روزبه تصریح كرد: رفع تمركز گرایی شدید و افزایش اختیارات مدیران استانی در حل مشكلات و موانع بخش‌های مختلف صنعت، كشاورزی دارای اهمیت است.

وی افزود: در حال حاضر درخصوص محصولاتی كه در استان تولید می‌شود صاحب رتبه‌های اول كشوری هستیم ولی با توجه به تحولات علمی و پژوهشی هنوز هم درخصوص فرآوری محصولات مهم استان تلاشی صورت نگرفته است.

روزبه یادآور شد: در تنوع محصولات در بخش‌های كشاورزی، صنعتی غنی هستیم ولی در مراحل بعدی بعد از تولید محصولات مشكلات و خلاءهای مواجهیم .

استاندار خاطر نشان كرد: ما نباید اصراری بر توسعه صنایع با توجه به كمبود زمین در استان داشته باشیم و با كمك معاون رئیس جمهور می بایست بتوانیم در مقابل خواسته‌های ناروا توانایی استقامت را داشته باشیم زیرا این استان دارای سرمایه‌های بی بدیلی است كه بایستی با رویكرد دانش بنیان به آیندگان سپرده شود.

وی افزود: مهاجرت نخبگان و برجستگان استان به مركز كشور نتیجه عدم ظرفیت سازی در این منطقه است كه می‌بایست به عنوان یك مشكل چاره اندیشی شود.

استاندار قزوین ادامه داد: بایستی یك عدالتی در توزیع نخبگان با فراهم كردن بسترهای مناسب و جذاب نسبت به مركز استان و مركز كشور بوجود آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز