معاون استاندار اعلام آمادگی کرد

تشكیل حلقه‌های تخصصی و فكری با مشاركت اهالی دانشگاه در فارس

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۲۶:۰۰
کد خبر: ۲۵۸۲
تشكیل حلقه‌های تخصصی و فكری با مشاركت اهالی دانشگاه در فارس
معاون سیاسی استاندار فارس از آمادگی مدیریت ارشد استان برای تشكیل حلقه‌های تخصصی و فكری با مشاركت اهالی دانشگاه در فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دكتر دهقانان كه در مراسم هفته پژوهش و فناوری استان فارس در مجتمع فرهنگی رفاهی شهر مقدس شیراز سخن می گفت، بر ضرورت توجه جدی به ارتباط وسیع جامعه اطلاعاتی و دانش بنیان شدن تمامی حوزه‌های علم و فناوری تاكید كرد و اظهار داشت: امروز وقتی از توسعه صحبت می‌شود، توسعه را انسان محور تعریف می كنیم و وقتی راجع به توسعه انسان محور صحبت می‌كنیم حركت در لبه دانش و نگرش دانش بنیان در همه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یك ضرورت و التزام اجتناب ناپذیر است.

مشاور عالی استاندار فارس در عین حال خاطر نشان كرد: امروز وقتی از تحقیق، پژوهش و فناوری در یك پاردایم جدید و راجع به موضوع فكر و اندیشه ورزی صحبت می كنیم، این پارادیم جدید حركت از سمت دارایی‌های مشهود و عینی به سمت دارایی های نامشهود است.

دكتر دهقانان گفت: امروز دارایی و سرمایه اصلی، سرمایه انسانی و فكری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح كرد: وقتی مسیر و سیر تحولات علم، فناوری و نوآوری در جهان را رصد می كنیم، سهم تولید علم در ثروت و نقش این زنجیره در ایجاد هژمونی سیاسی و اقتصادی یك واقعیت انكار ناپذیر است.

رییس شورای اطلاع رسانی استان فارس در ادامه نگاهی كوتاه به روند تحولات علمی در كشور داشت و گفت: آمار و برآوردهای منتشر شده در طول سه دهه اخیر، حكایت از رشد یازده برابری علمی جمهوری اسلامی ایران دارد كه یك واقعیت انكار ناپذیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس افزود: امروز در هزاره سوم صحبت از علم، فناوری و نوآوری در یك پارادایم جدید و بستر متفاوت در مقایسه با دهه‌های قبل مورد توجه قرار می‌گیرد.

دكتر دهقانان از جهش بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در تولید علم طی چندین سال اخیر خبر داد و گفت: رشد و جهش علمی كه در طول این سه دهه اخیر اتفاق افتاده است، اتفاقی بدون ریشه و پشتوانه تاریخی نیست.

وی با تاكید بر اینكه نام ایران با علم عجین است و علم و ایران دو جزء لاینفك و جدائی ناپذیر هستند خاطر نشان كرد: در طول تاریخ تمدن چندین هزار ساله ایران اسلامی و در مقاطع مختلف زمانی، برجستگی و سهم برجسته ایران در تولید علم و دانش در مقاطع مختلف تاریخی مستند و مشهود است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، ریشه های عمیق تاریخی ملت ایران در حوزه تولید علم و دانش را از مهمترین عوامل رشد چشمگیر در حوزه تولید علم كشور در طول سه دهه اخیر دانست و گفت: چشم انداز روشن و درخشان سال 1404 یك چشم انداز ممتاز و سهمی تعیین كننده در تولید علم و فناوری برای ایران اسلامی است.

دكتر دهقانان در بخش دیگری از سخنانش به بررسی و مقایسه آمارهای رسمی مجلات منتشر شده در حوزه علوم انسانی پرداخت و افزود: سوال اساسی كه پیش روی ما قرار می‌گیرد میزان رشد محتوای تولیدات علمی در حوزه علوم انسانی است.

وی در ادامه خواستار توجه جدی مدیران دستگاه های استانی به موضوع پژوهش و فناوری شد و تصریح كرد: تا تحقیق و پژوهش نباشد هیچ ضمانتی برای صحت و درست بودن تصمیمات وجود ندارد.

مشاور عالی استاندار فارس از آمادگی مدیریت ارشد استان فارس برای تشكیل حلقه‌های تخصصی و فكری با مشاركت اهالی دانشگاه استان خبر داد و خاطر نشان كرد: امروز بستر تعامل و هم افزایی و همكاری دوطرفه مدیران استان فارس در زمینه رشد و تولید علم، پژوهش و فناوری فراهم است.

در پایان مراسم هفته پژوهش و فناوری استان فارس از پژوهشگران، نخبگان و چهره‌های ماندگار ملی دستگاه‌های مختلف تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز