در كارگروه فرهنگی اجتماعی استان فارس انجام شد

تصویب ۲۶طرح فرهنگی با پنج‌و نیم میلیارد ریال اعتبار

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۳:۵۳:۰۰
کد خبر: ۲۶۳۰
تصویب ۲۶طرح فرهنگی با پنج‌و نیم میلیارد ریال اعتبار
26 طرح فرهنگی با اعتباری بیش از پنج و نیم میلیارد ریال در نوزدهمین كارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان فارس به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس معاون سیاسی امنیتی استاندار در ابتدای جلسه كارگروه فرهنگی اجتماعی با تاكید بر اینكه خروجی دانشگاه فكر و اندیشه است كه نامشهود است گفت: توانمندسازی فرهنگی در دانشگاه ها بسیار ضروری و نیازمند اجرای دوره‌های آموزشی فوق برنامه است.

دكتر دهقانان خواستار مشاركت دانشگاه شیراز در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی در بخش تولید مقالات فرهنگی و كتب شد.

رییس كارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان فارس در ادامه بر ضرورت آنالیز قیمت و تجدید نظر برخی طرح‌های ارائه شده در جلسه تاكید كرد و گفت: باید وحدت رویه در این قبیل جلسات كه مبنای آنالیز قیمت را مشخص می كند كماكان ادامه یابد.

مشاور عالی استاندار فارس در پایان سخنانش، استان فارس را از لحاظ جذب اعتبارات فرهنگی، استان موفق و برتر كشور دانست و تصریح كرد: طرح های تصویبی كارگروه در كمتر از 24 ساعت بعد به كمیسیون فرهنگی دولت ارسال می شود.

تصویب 8 طرح فرهنگی دانشگاه شیراز با اعتباری بالغ بر 2هزار و 157 میلیون ریال و تصویب 18طرح فرهنگی موسسات فرهنگی غیر دولتی استان فارس با اعتباری بالغ بر3هزار و 626 میلیون ریال از مهم ترین مصوبات نوزدهمین جلسه كارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان فارس بود.

تصویب طرح تعمیق فرهنگی اساتید دانشگاه شیراز با اعتباری بالغ بر 447 میلیون ریال و طرح نخبگان علوم انسانی با رویكرد تحول بومی و دینی در علوم انسانی با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال، از نخستین طرح‌های فرهنگی دانشگاه شیراز بود كه در این جلسه مورد تصویب قرارگرفت.

از دیگر مصوبات فرهنگی دانشگاه شیراز در نوزدهمین جلسه كارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان فارس می‌توان به تصویب طرح تجهیز فكری فرهنگی اساتید با هدف تعمیق بخشی باورهای دینی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر 320 میلیون ریال اشاره كرد.

در ادامه جلسه همچنین كلیات طرح مدرسه قرآنی "راه این است"، طرح آموزشی نیروهای مخصوص فرهنگی ( تكاوران) و طرح تعظیم شعائر دینی و انجام برنامه‌های معرفتی دینی مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

تصویب طرح اردوهای زیارتی مشهد مقدس و قم- جمكران با اعتباری بالغ بر 640 میلیون ریال و تصویب طرح مجتمع فرهنگی كوثر با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال از آخرین مصوبات فرهنگی دانشگاه شیراز در نوزدهمین كارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان فارس بود.

در ادامه این جلسه كه بیش از 4 ساعت به طول انجامید طرح‌های موسسات فرهنگی غیر دولتی و بخش‌های فرهنگی خصوصی استان فارس به شرح زیر مورد تصویب اعضای كارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان فارس قرار گرفت:

1- طرح زلفی موسسه علوم قرآنی و معارف اسلامی غدیر با اعتباری بالغ بر 1000 میلیون ریال

2- طرح ساخت انیمیشن در خصوص بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با نظارت صدا و سیمای مركز فارس و با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال

3- طرح بازی رایانه ای میراث پدربزرگ با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال

4- طرح همایش بزرگ عباس علمدار عشق با اعتباری بالغ بر 110 میلیون ریال

5- طرح جشنواره ملی داستان‌های دینی و قصص قرآنی با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال

6- طرح تولید كتاب ادبیات پایداری با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال

7- طرح نمایشگاه "كودكی من" با اعتباری بالغ بر 60 میلیون ریال

8- طرح كرسی‌های قرآنی حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین(ع) با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال

9- طرح نرم افزارهای بلوتوث حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین(ع) با اعتباری بالغ بر 180 میلیون ریال

10- طرح مسابقات كتابخوانی حرم مطهر حضرت سید علاء الدین با اعتباری بالغ بر 586 میلیون ریال

11- طرح اولین جشنواره وبلاگ نویسی ایران با اعتباری بالغ بر 110 میلیون ریال

12- طرح آموزش احكام خانواده با اعتباری بالغ بر 80 میلیون ریال از محل اعتبارات دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس

13- طرح تشكیل حلقه‌های مقاومت با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال

14- طرح امام حسین(ع) از منظر هنرمندان و زمینه ایجاد موزه امام حسین(ع) در شیراز با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال

15- طرح مهارت های عفاف و حجاب با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال از محل اعتبارات دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس

در پایان این جلسه همچنین كلیات طرح تولید و پخش كلیپ های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، و طرح یك جرعه بصیرت به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز