همزمان با هفته دفاع مقدس

آباده میزبان جشنواره کشوری سرودهای انقلابی می‌شود

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۸:۲۱:۴۴
کد خبر: ۷۷۴۲۱
آباده میزبان جشنواره کشوری سرودهای انقلابی می‌شود
31 شهریور، همزمان با هفته دفاع مقدس شهر آباده -زادگاه نغمه‌های ماندگار- میزبان جشنواره سرودهای انقلابی و دفاع مقدس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، محمد هادی فخرای، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: 45 گروه از سراسر کشور آثار خود را جهت شرکت در نخستین جشنواره های سرودهای انقلاب و دفاع مقدس به دبیرخانه ارسال کرده اند که 20 گروه منتخب در روزهای سی ام و سی و یکم شهریورماه جاری در آباده به رقابت خواهند پرداخت.

این مقام فرهنگی با تاکید بر اینکه بهره گیری مناسب از این پدیده هنری می تواند زمینه رشد و شکوفایی استعدادها، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و ایجاد مصونیت فرهنگی و اخلاقی را موجب شود گفت: قطعا پیام های موثر با توجه به موضوع انقلاب و دفاع مقدس ، از این طریق به مخاطبان ارایه می شود.

فخرایی با بیان اینکه یکی از ابزارهای موثر که می تواند در شاخه های مختلف آموزشی و تربیتی کارساز بوده و در تربیت افراد نقش موثری داشته باشد، هنرِ سرود و سرود خوانی است گفت: موسیقی سرود ها در این جشنواره از حیث محتوا، قالب، فرم و سایر عوامل ساختاری مانند نغمه (ملودی) و وزن (ریتم)، مبین ارزش های والای هنری و عاری از هر گونه ابتذال است.

وی افزود: در قالب سرود و آهنگ روح بخش، می توان بسیاری از پیام ها را ارایه داد و این جشنواره فرصت خوبی در استان فارس برای ایجاد و انتقال این نوع پیام ها ایجاد کرده است.

فخرایی گفت: با آغاز جنگ تحمیلی و در طول هشت سال دفاع مقدس گروه سرود آباده با اجراهای مختلف از قبیل «قصه بابا»، «یل شیردل»، «دلیران تنگستان» و... خاطرات فراوانی را برای تمامی ایرانیان به یادگار گذاشت و سرودهای مختلفی را در محضر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری اجرا کرد.

وی فعالیت های اخیر گروه های سرود شهرستان از جمله سرود «رضا‌رضا»، «ولایت» و ... را قابل تقدیر برشمرد و افزود: این گروه ها بارها مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته اند و همین دلایل میزبانی آباده برای برگزاری این جشنواره را قطعی کرد.

فخرایی شور و احساس، مردمی بودن، همچنین انتخاب مضامین و اشعار جذاب و گیرا به همراه لحن و آهنگ های دلنشین را رمز جاودانگی سرودهای انقلابی دانست و اظهار امیدواری کرد: با تاسیس خانه سرود آباده، این هنر ارزشمند و تاثیر گذار به رشد و تعالی بیشتری برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز