فرماندار کرمانشاه:

دهیاران ارکان توسعه روستاها هستند

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۷:۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۲۹۷۱۵
دهیاران ارکان توسعه روستاها هستند
بدون شک هر روستایی که دهیاری توانمند و خوش سلیقه و دلسوز داشته باشد، می‌تواند سهم بیشتری از توسعه و شکوفایی را داشته باشد.

فرماندار کرمانشاه گفت: دهیاران ارکان اصلی توسعه روستاها هستند و این افراد نقشی اساسی می‌توانند در عمران و آبادانی روستاهای خود ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر در کارگاه آموزشی کارآفرینی دهیاران کرمانشاه که در سرسرای اجتماعات اداره کل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه برگزار شد،گفت: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها هستند که به عنوان مدیران روستاهایتان باید بتوانید سیاست دولت را بخوبی اجرایی کنید.

وی افزود: دهیاران به عنوان پل ارتباطی مسئولین و مردم روستا نقش بسیار موثری در ارائه توانمندی‌های روستاهای محل سکونت خود دارند و باید مسوولین را از وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در آنها مطلع سازند.

فرماندار کرمانشاه گفت: بدون شک هر روستایی که دهیاری توانمند و خوش سلیقه و دلسوز داشته باشد، می‌تواند سهم بیشتری از توسعه و شکوفایی را داشته باشد و مطمئناً هر روستایی که خواهان پیشرفت و آبادانی باشد مطالبات روستا را از دهیارش پیگیری خواهد کرد.

رنجبر ادامه داد: دهیار باید در خدمت تمامی مردم روستا باشد، پرهیز از تفرقه و چند دستگی از اصلی‌ترین وظایف آنهاست و دهیاران بایستی منادی وحدت، همدلی و یکپارچگی در روستایشان باشند.

وی به بحث مهارت آموزی در روستاها اشاره کرد و گفت: توجه به این مسئله می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت اشتغال بسیار راهگشا باشد.
 
فرماندار کرمانشاه در ادامه یکی از وظایف دهیاران را فراهم کردن مکانی در روستاها برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ذکر کرد و گفت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید وارد روستاها شده و در عین حال آگاهی لازم نیز به مردم در خصوص ویژگی‌ها و کاربردهای این آموزش‌ها داده شود.
 
وی گفت: شهرستان کرمانشاه برای بحث بیمه تامین اجتماعی روستاییان وعشایر 12 هزار سهمیه تا پایان سال جاری در اختیار دارد، از دهیاران خواست تا در فرصت باقیمانده مزایای این طرح بیمه‌ای را برای روستاییان تشریح و آنها را به ثبت‌نام در آن تشویق کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز