رئیس دانشکده منابع طبیعی ساری:

ایجاد کارخانجات فرآوری لبنیات در مناطق بالادست مرتعی ضروری است

۱۳۹۱/۱۲/۲۲ - ۱۰:۳۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۸۸۹
ایجاد کارخانجات فرآوری لبنیات در مناطق بالادست مرتعی ضروری است
پورمجیدیان در همایش منابع طبیعی گفت: سیاست‌های تجاری غیر مسئولانه ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای منابع طبیعی به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در مازندران، همایش مدیریت پایدار به مناسبت روز پژوهش و آموزش هفته منابع طبیعی در سالن شهدای گمنام دانشگاه کشاورزی مازندران در ساری برگزار شد.

پورمجیدیان در همایش منابع طبیعی با بیان اینکه از درختان به عنوان نماد منابع طبیعی می‌توان یاد کرد، اظهار داشت: سیاست‌های تجاری غیر مسئولانه ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای منابع طبیعی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: بی‌مهری ملت و دولت سبب می‌شود تا هویت عرصه‌های منابع طبیعی از بین برود.

پورمجیدیان وجود 36 میلیون هکتار بیابان در کشور را دارای اکوسیستم مربوط به خود دانست و ادامه داد: با دخالت‌های غیر کارشناسانه در حال بیابان‌زایی هستیم نه بیابان‌زدایی.

رئیس دانشکده منابع طبیعی ساری با بیان اینکه دام باید از جنگل خارج و به مراتع بالا دست هدایت شوند، بیان داشت: ایجاد کارخانجات فرآوری لبنیات در مناطق بالادست مرتعی ضروری است.

وی افزود: سال گذشته حدود 2هزار اصله نهال در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی ساری جنگل‌کاری شد.

در ادامه نوبخت مدیر کل منابع طبیعی مازندران با اشاره به بیش از 794 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در مازندران است، اظهار داشت: 385 هزار هکتار اراضی مرتعی در مازندران است.

وی ادامه داد: 91 درصد از اراضی منابع طبیعی ملی و 74 درصد اراضی جنگلی و مرتعی است، اختلاف این دو آمار اراضی است که در اختیار مردم قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه اسناد و مدارک زیادی است که نشان می‌دهد در داخل اراضی ملی ویلاسازی شده است، تصریح کرد: ساختمان آینه‌کاری شده چهار طبقه‌ای در کیاسر به لحاظ تعرض به اراضی ملی تخریب شد.

وی ادامه داد: پرونده‌های تعرض به اراضی ملی در دستگاه قضایی در حال پیگیری است که شامل پرونده‌های قبل از سال 85 نیز می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینکه برای برخورد با متخلفان منابع طبیعی از هیچ فردی واهمه‌ای نداریم، اظهار داشت: منابع طبیعی فقط متعلق به 70 میلیون نفر ایرانی کنونی نیست چرا که این سرمایه خدادادی باید به نسل‌های آینده نیز برگردد.

وی اضافه کرد: ما دستگاه اجرایی سیاسی نیستیم و با دیدگاه کارشناسی با متخلفان برخورد می‌کنیم.

نوبخت درباره استفاده از پایان‌نامه‌های دانشجویان گفت: بنا به بضاعت مالی خود حامی پایان‌نامه‌های دانشجویان هستیم و موارد کاربردی را اجرایی می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری، با اشاره به اینکه 115 هزار هکتار جنگل‌کاری در مازندران منطقه ساری انجام شد، خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری بزرگ‌ترین اداره کل در جنگل‌های شمال کشور است.

وی از جذب نیرو در اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری خبر داد و ابراز داشت: 75 درصد سهمیه ملی در جذب نیرو به مازندران تعلق گرفت که در سال 92 به صورت آزمون جذب می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز