راه اندازی بزرگترین پیست اسکی آموزشی کشور در همدان

۱۳۹۱/۱۰/۱۱ - ۱۹:۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۳۰۴
راه اندازی بزرگترین پیست اسکی آموزشی کشور در همدان
با بارش نخستین برف زمستانی بزرگترین پیست اسکی آموزشی کشور در پیست اسکی تاریکدره همدان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، این ورزش به‌عنوان مفرح‌ترین بخش تفریحات سالم بین جوامع مختلف به‌ویژه قشر جوان جامعه شناخته می‌شود. ورزش اسکی از آن دست رشته‌هایی است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد و در شهری چون همدان که دارای کوه‌های طبیعی در فاصله‌ای نزدیک با مرکز شهر است، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب می‌کند. از سوی دیگر همدان برف‌گیر است و این امر به‌طور حتم در پیشرفت رشته‌های ورزشی کوهی و به‌ویژه اسکی تاثیر به‌سزایی دارد.

اسکی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در مناطقی است که دارای آب و هوای سـرد هستند و یکی از مزایای بزرگ اسکی بهبود و ارتقای سیستم قلبی-عروقی بدن است. همچنین انجام این ورزش میزان هشیاری فرد را نیز افزایش می‌بخشد و ورزشکار قادر می‌شود تا عکس العمل سریعی را نسبت به هر محرک خارجی از خود نشان دهد. از این گذشته فرد قادر می‌شود تا به راحتی و بدون احساس هیچگونه استرسی به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.

ورزش‌های هوازی نظیر اسکی، گردش خون را تنظیم کرده و سبب می‌شود که همه بافت‌های بدن در بهترین حالت خود قرار بگیرند. این امر سبب می‌شود که فرد به ندرت دچار بیماری‌هایی نظیر فشار خون و یا سکته قلبی شود.

شاید تعرق در آب و هوای سرد قدری عجیب به نظر برسد، اما کسی که اسکی می‌کند، به شدت عرق می‌کند. این امر با مشاهده معروف‌ترین اسکی بازهای دنیا کاملاً قابل درک است.

افرادی که بدن آن‌ها از سلامتی بالایی برخوردار باشد، قادرند تا علایم کهولت سن نظیر کم شدن قدرت جسمانی، کاهش توده ماهیچه‌ای، انعطاف پذیری، و متابولیسم کند را به تعویق بیندازد.

فواید اسکی به قدری بالاهستند که به راحتی می‌توانند اعتماد به نفس و قدرت را در فرد افزایش دهند. این افراد به راحتی می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کرده و قاطعانه با چالش‌های زندگی برخورد کنند.

با توجه به علل گفته شده و به دلیل گسترش این ورزش در استان همدان، اداره کل ورزش و جوانان استان اقدام به تجهیز و ساخت این پیست در سال 86 کرد.

این پیست با کمتر از 10 کیلومتر فاصله از مرکز شهر همدان، ضمن چشم انداز بکر طبیعت کوهستان، بهترین محیط برای پرداختن به اسکی و دیگر ورزش‌های زمستانی است.

همچنین همدان به لحاظ داشتن آب و هوای کوهستانی و داشتن ظرفیت‌های منحصر به فردی نظیر پیست اسکی تاریک دره دارای شرایط لازم بهترین منطقه برای تبدیل شدن به قطب اسکی کشور است.

این پیست با یک هزار و 600 متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد و انشالله پیست چمن این مجموعه در سال 92 میزبان مسابقات جهانی خواهد بود.

پیست اسکی تاریک دره همدان باتوجه به ظرفیت‌ها، امکانات، تجهیزات لازم هم اینک جزو پیست‌های بین المللی کشور محسوب می‌شود.

در این پیست دستگاه تله سیژ به طول یک هزارو 600 متر و به دست متخصص ایرانی نصب شده است.

در کنار این پیست ساختمان دو طبقه شامل آشیانه برف کوب این مجموعه با زیربنای 300متر قرار گرفته و سرویس بهداشتی، دفتر هیات، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسکی و موتورخانه و اتاق کنترل خط دستگاه2ها تله سیژ در این مجموعه قرار دارد.

پیست اسکی تاریک دره همدان با سه هکتار وسعت و باتوجه به وجود این امکانات و تجهیزات پیشرفته و شیب مناسب و یکنواخت به عنوان یکی از پیست‌های منحصر به فرد کشور محسوب می‎شود و برای پذیرش میزبانی مسابقات بین المللی ساخت هتلی مجهز و چهار طبقه در این پیست آغاز شده که یک طبقه آن تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

در حال حاضر پیست اسکی تاریک دره سومین پیست مطرح کشور است و پس از پیست‌های شمشک و دیزین، پیست اسکی همدان به عنوان منحصر به فرد ترین پیست اسکی در تمام کشور مطرح است.

پیست اسکی تاریک دره همدان قابلیت و آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزش‌های زمستانی را دارد.

پیست اسکی تاریک دره همدان در صورت بارش برف می‌تواند پذیرای گردشگران متعدد داخلی و خارجی باشد و نقش اساسی در تقویت و توسعه صنعت گردشگری زمستانی استان ایفا کند و خوشبختانه این هفته با بارش نخستین برف زمستانی میزبان جمع کثیری از اسکی بازان و گردشگران بود.

پیست اسکی همدان تنها پیست اسکی کشور است که بالغ بر 150 ست وسایل اسکی را خریداری کرده و آن‎را در اختیار علاقمندان به اسکی قرار داده است ضمن آنکه افراد کمتر از 15 سال می‌توانند به صورت رایگان آموزش اسکی ببینند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز