برگزاری نشست فصل کتاب دربجنورد/دین، فرهنگ و تاریخ الفتی دیرینه با کتاب و کتابخوانی دارد

۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۱۳:۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۴۰۰۲۵
برگزاری نشست فصل کتاب دربجنورد/دین، فرهنگ و تاریخ الفتی دیرینه با کتاب و کتابخوانی دارد
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست فصل کتاب گفت: دین، فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حسین ثابت قدم وحید اظهار کرد: دین، فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد. همین بس که معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص)، کتاب انسان ساز قرآن کریم است. حضرت علی علیه السلام اولین امام شیعیان درباره کتاب می فرمایند: "کسی که با کتاب ها آرامش می یابد هرگز آسایش از او سلب نمی شود." در قرآن و اسلام، کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بس عظیم برخوردار است.

وی تصریح کرد: کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان ها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی وتاریخی خود را بشناسد و به آن ارج نهند.

ثابت قدم وحید از خانواده به عنوان اولین بنیان تاثیرگذار در جامعه  یاد کرد و گفت: پدر و مادر نقش مهمی در شکل گیری عادات فرزندان خود دارند و نهادینه کردن عادت حسنه کتابخوانی از زیباترین عاداتی است که با تدبیر و آینده نگری والدین  منجر به تربیت نسلی کتابخوان می شود و بدین ترتیب برای کسب تجربه و دانش همیشه به کتاب خوب مراجعه می کند و در تنهایی ها و خلوت خود با کتاب انس می گیرد  و با بدترین و پرخسارت‌ترین تنبلى‌ها،  که تنبلى در خواندن کتاب است بیگانه است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی  خراسان شمالی اظهارداشت: بی‌گمان، هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش‌تر از کتاب نیست؛ چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان است، کتاب همدمی است که اندوه را می‌زداید و مطالعه کننده را از تنهایی در می‌آورد و به او حکمت‌های جان‌پرور می‌آموزد.

حسین ثابت قدم وحید اذعان داشت: کسب رتبه نخست استان درجشنواره روستا های دوستدار کتاب کشور، تشکیل اتاق فکر در خصوص انتخاب پایتخت کتاب ایران، اجرای مقدمات آن شامل برگزاری همایش فصل کتاب، ایجاد نهضت مطالعه کتاب درهمه شهرستانها، احداث و تکمیل کتابخانه مرکزی در نیمه دوم سال جاری، جشنواره انتخاب کتاب سال، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب می تواند شرایط را برای انتخاب پایتخت کتاب کشور فراهم کند.

وی در ادامه از تلاش های فراوان مولفان، نویسندگان و ناشران استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب تقدیر و تشکر کرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز