بارش شدید برف و باران در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

۱۴۰۲/۰۲/۲۵ - ۱۲:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۴۷۳۴۹۹
بارش شدید برف و باران در محورهای مواصلاتی استان اردبیل
معاون راهداری استان اردبیل گفت: بارش شدید باران که از شب گذشته در استان اردبیل شروع شده در مناطق مختلف استان همچنان ادامه دارد و در برخی محورهای ارتباطی بارش برف نیزگزارش شده است.

به گزارش برنا؛ آیدین هاشمی ۲۵ اردیبهشت دربازدید از محورهای مواصلاتی استان اردبیل گفت: بارش باران و ناپایداری‌های جوی به‌ویژه در شهرستان‌های مشگین‌شهر، انگوت، اصلاندوز، سرعین، نیر، اردبیل، کوثر و خلخال تشدید شده و بارش شدید باران گاهی بصورت رگبار و رعدو برق نیز می‌باشد.

وی اظهار کرد: تردد مردم و سایل نقلیه در اثر بارش‌ شدید و رگباری باران که موجب آبگرفتگی برخی معابر و خیابان‌های شهر اردبیل شده با مشکل مواجه شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر در تمامی محورهای ارتباطی استان اردبیل بارش باران گزارش شده ادامه داد: هم اکنون در مسیرهای اردبیل-سرچم، اردبیل-سراب و اردبیل-سرچم (محدوده گردنه بودالالو) و خلخال- اسالم بارش برف گزارش شده است.

هاشمی به رانندگانی که از مسیرهای خلخال- اسالم و خلخال -پونل تردد می کنند توصیه کرد، حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گفته وی در حال حاضر به رغم بارش‌های شدید تردد در راه‌های استان جریان دارد.

هاشمی به رانندگان توصیه کرد قبل از سفر با ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان تماس بگیرند و در طول سفر هم با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

روز گذشته رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان گفت: این سامانه عمدتا در جنوب و مرکز استان فعال خواهد بود و احتمال ۲۰ میلیمتر بارش در استان وجود دارد.

گفتنی است بارش برف نیز از ساعاتی پیش در برخی شهرها از جمله سرعین و نیر و محورهای ارتباطی شهرستان خلخال آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به نفوذ سامانه بارشی به استان اردبیل بر توجه به هشدارهای هواشناسی سطح زرد و نارنجی شماره های ۱۶ و ۱۷ مرکز پیش‌بینی استان اردبیل تاکید کرد.

بر اساس گزارش این اداره کل، با توجه به کاهش محسوس دما انتظار می‌رود در صبح روز سه‌شنبه (۲۶ اردیبهشت) در برخی مناطق کوهستانی استان دمای هوا به صفر و زیر صفر برسد، بنابراین توجه به هشدارهای کشاورزی سطح زرد شماره پنج نیز برای کشاورزان و باغداران توصیه شده است.

یادآور می‌شود؛ بارش باران گاهی با شدت بیشتری تا بعدازظهر و عصر امروز (دوشنبه) در تمامی مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی استان بویژه در نواحی منتهی به استان گیلان ادامه یافته و هوا نیز در بسیاری از مناطق استان بسیار خنک و نسبتا سرد خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز