معاون وزیر جهاد کشاورزی در اردبیل:

منابع آب کشاورزی کشور آسیب جدی دیده است

۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۱۲:۲۷:۱۸
کد خبر: ۲۹۳۰۵۷
منابع آب کشاورزی کشور آسیب جدی دیده است
معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: منابع آب کشاورزی کشور آسیبی جدی دیده است، طوری که در سال 92 حدود 9 میلیارد متر مکعب از آبهای زیرزمینی استفاده منفی شد و این میزان در سال گذشته به 130 میلیارد مترمکعب رسید.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، علیمراد اکبری در آیین افتتاح شبکه فرعی پایین دست کانال سد یامچی اردبیل افزود: هم اکنون از تعداد 297 دشت ممنوعه به 353 دشت ممنوعه رسیده ایم و برای استفاده بهتر از آب عزم ملی لازم است.

وی با اشاره  به اینکه شاخص های منابع آبی کشور بیانگر وضعیت نامناسب این منابع است، اظهار کرد: برداشت غیراصولی از منابع زیرزمینی و آب تجدید شونده مشکل زیست محیطی و حتی تهدیدی برای آب شرب مناطق شهری در استان های کشور بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به استان اردبیل دارد افزود: پارسال حدود 10 میلیارد ریال از صندوق ذخیره ملی به بخش آب در کشور اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: در سال جاری دو هزار میلیارد ریال برای تکمیل پایاب خداآفرین استان اردبیل اختصاص یافت و جهادگران باید این اعتبار را جذب و هزینه کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: علاوه بر این 450 میلیارد ریال نیز به بخش آب های غیرمرزی و تشکل های کوچک بخش خصوصی استان اردبیل اختصاص یافته که در توسعه زیرساخت های استان بسیار موثر خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز