مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

بیش از ۶۲ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد است

۱۳۹۴/۰۴/۰۷ - ۱۳:۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۹۵۶۱۷
بیش از ۶۲ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد است
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۱ هزار و ۶۰۰ خانوار نیازمند مشتمل بر ۶۲ هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش این دستگاه اجرایی است.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، بهروز زلالی  افزود: آمار فقر در استان نه تنها کاهش نیافته بلکه نگاه عمیق به پدیده فقر نشان می دهد با افزایش آمار مواجه ایم.

بهروز زلالی گفت: علاوه بر رقم ذکر شده ۱۵ هزار خانوار سال گذشته به صورت موردی به کمیته امداد مراجعه داشتند و مراجعات موردی به قوت خود باقی است و بر همین اساس جا برای افزایش تعداد تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه ۵۸ درصد از مددجویان با سرپرست زن اداره می شوند، افزود: ما سالانه با افزایش زنان سرپرست خانوار مواجه ایم و متاسفانه این آسیب در اردبیل جدی است.

زلالی با بیان اینکه سال گذشته این رقم ۵۶ یا ۵۷ درصد بود گفت: بنده این افزایش را همه محافل از جمله شورای اداری طرح کرده ام و از مسئولان خواسته ام در هدایت این قشر آسیب دیده و حمایت آن ها مدد رسان کمیته امداد باشند و نسبت به کنترل این آمار برنامه های لازم را به اجرا درآورند.

وی افزود: علاوه بر افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار سن این گروه از زنان نیز رو به کاهش است و اگر وضع به همین منوال ادامه یابد تا پایان سال به عدد ۶۰ درصد خواهیم رسید.

وی با تاکید به اینکه ۴۲ درصد مددجویان نیز با سرپرست مرد اداره می شوند، گفت: عمده دلایل آسیب پذیری این گروه نیز از کار افتادگی و بیماری است و به ندرت به دلیل کثرت تعداد اعضای خانواده فقر حادث می شود.

زلالی از اجرای برنامه های مختلف برای حمایت از گروه های آسیب پذیر خبر داد و افزود: شش هزار خانوار در بین خانوارهای تحت پوشش به شدت نیازمند هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح «مفتاح الجنه» با هدف جلب حمایت های نقدی و معنوی خیرین و دستگاه های اجرایی گفت: در عین حال در قالب جشن رمضان برنامه های متعدد از جمله طرح «محسنین» در طول این ایام به اجرا درخواهد آمد.

مدیر کل کمیته امداد استان گفت: سال گذشته در قالب طرح محسنین ۹ هزار حامی برای خانواده های نیازمند به ثبت رسیدو امسال این طرح از ۱۰ تا ۱۹ تیر ماه در محل بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: اطلاع رسانی نیازمندی های خانواده های تحت پوشش و برپایی نمایشگاهی از توانمندی آن ها در برنامه های جشن رمضان در دستور کار قرار گرفته است.

زلالی طرح اکرام ایتام و طرح محسنین در کنار سفره های افطاری اجرا خواهد شد و خیرین می توانند نسبت به تامین سبد غذایی، اطعام، افطاری و تحت پوشش قرار دادن ایتام اقدام کنند.

وی گفت: شماره پیامک ۱۰۰۰۰۳۴۰۰ و شماره تلفن های ۰۴۵۳۳۷۴۶۲۰۰ و ۰۹۱۴۵۹۹۳۴۰۰ به منظور راهنمایی خیرین در نحوه حمایت از مددجویان پیش بینی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز