معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد:

برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۱۳:۰۸:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۵۸۸
برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: دهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی به مدت دو روز در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، قادر تقی زاده در جلسه هماهنگی این جشنواره افزود: این جشنواره طی روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته در نیر اجرا می شود.

وی با اشاره به افتتاح این جشنواره طی پنجشنبه ۲۹ مرداد ماه ساعت ۱۱ پیش از ظهر، تعداد کل غرفه های جشنواره را ۷۵ غرفه متشکل از ۱۵ استان کشور برشمرد و گفت: آش و غذا در ۵۵ غرفه و محصولات صنایع دستی و سوغاتی نیز در ۲۰ غرفه به نمایش گذاشته می شود.

تقی زاده گفت: استان های اردبیل، گیلان، تهران، آذربایجان شرقی، لرستان، گلستان، مرکزی، همدان، زنجان، ایلام، اصفهان، کردستان، یزد، مازندران و سمنان با حضور در این جشنواره به پخت، عرضه و معرفی انواع آش‌های محلی و سنتی و بهترین غذاهای سنتی استان خود خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر، قابلیت های گردشگری این شهرستان را معرفی می کند، بیان داشت: در پایان این جشنواره و براساس آرا هیئت داوران برگزیدگان بخش جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی را معرفی خواهد شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان متذکر شد: همزمان با برگزاری این جشنواره، همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان نیز در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز