رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در اردبیل:

اعتماد حلقه گمشده پیوند صنعت و دانشگاه در کشور

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۶:۵۶:۳۰
کد خبر: ۳۱۳۲۱۱
اعتماد حلقه گمشده پیوند صنعت و دانشگاه در کشور
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: اعتماد به صنعت ملی و دانشگاه ایرانی، حلقه گمشده پیوند این دو بازوی توانمند کشور است.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی در آیین اختتامیه دومین نشست سراسری مسئولین مراکز رشد و خلاقیت بسیج کشور در اردبیل گفت: همه مشکلات امروزی جامعه بشری این است که علم در اختیار عوامل ناصالح قرار داده شده است.

وی افزود: دانشمندانی که در آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه مشغول کار هستند، پرونده‌شان سرشار از جنایت است؛ چراکه شاید آسیبشان موجودی نرسد ولی عامل قتل میلیون‌ها انسان هستند.

نقدی با بیان اینکه امروز در عرصه امنیتی جاسوسی شده و امنیت جوامع به خطر می افتد، تصریح کرد: امروز کسانی که دانش خود را در اختیار آمریکایی‌ها می‌گذارند، در جنایات بشری آمریکا علیه جهان سهیم هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: اصلی ترین موردی که فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار می دهد و با نفوذ به خانه های ما، فرزندان ما را نابود کرده و شرف و انسانیت را از بین می برد، ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت هستند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا و اروپا یک اقتصاد ورشکسته در حال احتزاز دارند، گفت: علم و فناوری است که به این اقتصاد در حال احتزار تنفس مصنوعی می دهد.

نقدی با بیان اینکه آمریکا در هیچ یک از مولفه‌های اقتصادی اعم از نیروی انسانی، انرژی ارزان، مواد اولیه ارزان، بازارهای نزدیک و دم دست و سرمایه مزیتی ندارد، تاکید کرد: تنها عاملی که توانسته اقتصاد مبتذل را به آن تنفس مصنوعی می دهد، علم و فناوری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه سرپا نگه داشتن استکبار مبتذل توسط دانشمندان انجام می شود، افزود: برای از بین بردن سلطه و تحقق شعار مرگ بر آمریکا باید وضعیت حاضر تغییر یابد و لازمه توفیق نهایی و کامل غلبه علمی پیدا کردن است؛ چراکه این بخش مهم و حساسی از مبارزه است.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این توفیق نهایی نهادهای بسیاری از جمله دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، معاونت علمی، مراکز رشد و ستادهای نخبگان در سطح کشور تاسیس شده‌اند و دارای نتایج و دستاوردهای قابل تاملی هستند، ولی در مقابله با دشمنان کفایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه فناوری و دانشی برای ما کارآمد است که در خاک ایران زمین باشد، تصریح کرد: امروز ما دارای صنعت خودرو سازی هستیم که پنجاه سال از عمر آن می گذرد و این یک صنعت وارداتی است و در طول همین پنجاه سال از پیکان به پراید رسیده است و هیچ وقت به سمت بومی سازی نرفته است، در مقابل 25 سال پیش یک موشک در ایران وجود نداشت، ولی با تلاش نخبگان داخلی در حال حاضر دارای موشک‌های ماهواره بر و روز به روز پیشرفته هستیم که این دو مورد نشان از تفاوت فناوری بومی و وارداتی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اضافه کرد: با این حال هزینه‌ای که صرف خودروسازی می‌شود، به مراتب بالاتر از موشک سازی است.

نقدی با تاکید به اعتماد به صنعت ملی و دانشگاه ایرانی، گفت: ایران سرشار از ذخایر مواد خام است و باید در این راستا بر علم و فناوری بومی تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان متکی به علم و دانش بومی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: ثابت شده است هر جایی که ما را تحریم کردند، با شعار ما می‌توانیم پیروز شدیم و جاهایی که به ما امکانات داده شد، تنبل بار آمدیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز