مالک رضایی، پژوهشگر مسائل سیاسی:

دولت به غیر از تحریم فشارهای دیگری نیز متحمل می شود

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۱۳:۰۸:۰۵
کد خبر: ۳۱۳۸۷۵
دولت به غیر از تحریم فشارهای دیگری نیز متحمل می شود
پژوهشگر مسائل سیاسی درهمایش بایدها و نبایدهای سیاست‌های ایران در اردبیل گفت: این دولت نمی تواند ناظر باشد و به غیر از تحریم فشارهای دیگری را نیز متحمل می شود.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مالک رضایی با تاکید به ضرورت بررسی پیامد‌ها و بایدها و نبایدهای سیاست‌های اتحاذی دولت بعد از توافق، افزود: پس از توافق هسته‌ای دولت ایران را سنگین و غیرچابک معرفی کرد لذا از مدیریت کشور در دوره پسا تحریم انتظار می رود متفاوت از دوران تحریم رفتار و عمل کند.

وی با رد برخی ادعاها مبنی بر اینکه اقتصاد سنگین کشور عامل مشکلات متعددی است و این اقتصاد محدود به هشت سال قبل بوده است، اظهار کرد: بودجه کشور 200 هزار میلیارد تومان است که 85 درصد از آن صرف هزینه‌های غیر ضروری می شود و اگر با ورود پول های بلوکه یا افزایش درآمد بودجه چهار برابر شود، بازهم 85 درصد صرف هزینه های غیر ضروری خواهد شد.

رضایی به مقایسه دولت ایران و ژاپن پرداخت و تصریح کرد: به دلیل سنگین بودن دولت ایران کاری که ژاپنی ها با یک نفر انجام می دهند در ایران با هفت نفر انجام می شود.

وی با اشاره به افزایش تعرفه گمرک، گفت: تا کی ما باید تعرفه گمرک را بالا ببریم و مردم هزینه ناکارآمدی مدیریتی در بخش صنعت را پرداخت کنند.

پژوهشگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دولت دو سال از عمر خود را سپری کرده است، افزود: باید پرسید در دو سال باقی مانده دولت تا چه حد خواهد توانست سبک تر شده و به بهره وری خود بیفزاید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز