مدیر کل دامپزشکی اردبیل خبر داد:

احداث کشتارگاه صنعتی در مشگین شهر و سرعین در آینده نزدیک

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۱۱:۳۰:۳۳
کد خبر: ۳۲۶۸۰۶
احداث کشتارگاه صنعتی در مشگین شهر و سرعین در آینده نزدیک
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در آینده نزدیک کشتارگاه صنعتی در دو شهر مشگین شهر و سرعین احداث می شود.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، صادق صالحی افزود: در حال حاضر در شهرهای اردبیل و پارس آباد کشتارگاه صنعتی داریم و در شهر خلخال نیز اخیرا کشتارگاه به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در مشگین شهر کشتارگاه موجود نیمه صنعتی است، اضافه کرد: در این شهر بخش خصوصی برای احداث کشتارگاه صنعتی تقاضا داده است که به نظر می رسد بر اساس توافقات حاصل شده در آینده نزدیک ساخت آن آغاز شود.

وی گفت: علاوه بر این هر چند شهر سرعین به عنوان شهر توریستی است و تاکنون کشتارگاه صنعتی نداشته بر اساس توافقات انجام شده با سرمایه گذار قرار است به زودی احداث کشتارگاه آغاز شده و تا تابستان سال آینده نیز به بهره برداری برسد.

صالحی با بیان اینکه برای احداث کشتارگاه صنعتی باید بخش خصوصی اعلام آمادگی کند و در این خصوص دامپزشکی استان نمی تواند اقدام به ساخت کند، متذکر شد: معمولا در شهرهای کوچک با جمعیت اندک چندان تمایلی برای ساخت کشتارگاه نیست و برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: به همین دلیل در برخی شهرهای استان همچنان کشتارگاه سنتی داریم و در مجموع از ۱۴ کشتارگاه دام و طیور موجود در استان هفت مورد صنعتی و هفت مورد نیز سنتی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز