استاندار اردبیل:

کشت گلخانه ای محور اصلی توسعه کشاورزی استان اردبیل قرار گیرد

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۱۲:۲۸:۵۳
کد خبر: ۳۲۷۴۸۷
کشت گلخانه ای محور اصلی توسعه کشاورزی استان اردبیل قرار گیرد
استاندار اردبیل گفت : کشت گلخانه ای باید به عنوان محور اصلی توسعه کشاورزی منطقه جایگاه واقعی خود را در این استان پیدا کند.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش، در نشست کارگروه امور اقتصادی استان اردبیل افزود : کشت گلخانه ای به عنوان یکی از مقوله های دانش بنیان و کارآفرین و موثر در ایجاد اشتغال در دنیای کنونی مطرح است.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص پایان نامه های دانشگاهی به موضوع کشت گلخانه ای در استان اردبیل به منظور بهره گیری از مطالب علمی آنها اظهار کرد : برای نتیجه گیری مطلوب از توسعه این شیوه از کشت در استان اردبیل باید به شکل علمی و کارشناسی شده اقدام شود.

وی انجام مطالعه های اقلیمی شامل زمین، خاک، باد و آب و شناسایی مکان های مناسب برای اجرای پروژه های کشت گلخانه ای را برای نتیجه گیری بهتر و جلوگیری از عدم موفقیت در چنین پروژه ها را ضروری دانست.

وی از مدیران و کارشناسان و به خصوص از سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل خواست در هر منطقه ای از این استان به فراخور قابلیت آنها به توسعه کشت گلخانه ای اقدام شود و اظهار کرد : منطقه آزاد شمال استان اردبیل از نقاط مناسب برای این منظور باید در اولویت قرار بگیرد.

استاندار اردبیل با اعلام اینکه توجه به توسعه پروژه های تولیدی در بخش کشاورزی به تنهایی کافی نیست یادآور شد : در کنار این کار باید موضوع فراهم کردن زمینه صادرات این محصول ها به خارج از کشور به شکل جدی پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد : درحالی که انواع محصول های کشاورزی و باغی مانند سیب زمینی، انگور و سیب با نرخ های پایین در درون استان اردبیل به فروش می رسند، نمی توان به رونق کشاورزی و رسیدن کشاورزان و باغداران به حقوق واقعی خود امیدوار بود و تنها راه مطمئن انجام صادرات این فرآورده ها به خارج از کشور می باشد.

استاندار اردبیل همچنین خطاب به مهندسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی تصریح کرد : درب استخدام در اداره ها و ارگان های دولتی بسته شده است و باید فارغ التحصیلان این بخش با مشارکت در چنین طرح های تولیدی که به رونق اقتصادی منطقه نیز کمک می کند، برای خودشان کسب و کار پیدا کنند.

در این نشست که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد مدیران و کارشناسان ذیربط گزارشی از وضعیت اقدام های انجام شده در ارتباط با کشت های گلخانه ای ارایه و نمایندگان بخش خصوصی نیز پیشنهادها و مشکل هایشان را مطرح کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز