استاندار اردبیل:

طرحهای سرمایه‌گذاری اردبیل باتوجه به ظرفیتهای موجود افزایش یابد

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۰۸:۳۳:۴۸
کد خبر: ۳۳۳۲۴۵
طرحهای سرمایه‌گذاری اردبیل باتوجه به ظرفیتهای موجود افزایش یابد
استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار مهمی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد که باید مطالعات طرح‌های سرمایه‌گذاری در اردبیل با جدیت انجام شود.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش در جلسه دیدار اعضای شورای اسلامی شهرهای خلخال، لاهرود و جعفرآباد که در استانداری انجام یافت، اظهار داشت: مسئولان شهرستان‌ها باید مطالعات سرمایه‌گذاری شهرستان‌های خود را ارائه دهند تا روند سرمایه‌گذاری در این منطقه سیر صعودی به خود گیرد.

وی با اشاره به اینکه آبدرمانی قوتورسویی و شابیل در منطقه مشگین‌شهر ظرفیت‌های بسیار بالایی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، افزود: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل باید هزینه اجاره این آبدرمانی‌ها را در راستای تجهیز آبدرمانی‌ها پرداخت کند که تاکنون در این راستا اقدام خاصی انجام نشده و مسئولان شرکت آب منطقه‌ای اردبیل باید به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته‌ باشند.

استاندار اردبیل بیان کرد: هفته آینده بازدیدی از آبدرمانی قوتورسویی و شابیل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان صورت می‌گیرد که در این بازدید طرح راه‌اندازی شهرک گردشگری و توریستی در منطقه لاهرود را بررسی می‌کنیم تا تصمیمات اساسی در این زمینه اتخاذ شود.

خدابخش با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده دانشگاه پیام نور لاهرود فعالیت خود را شروع می‌کند، گفت: قرار است این دانشگاه در چند رشته مورد نیاز منطقه فعالیت آموزشی خود را شروع کند که امیدواریم این امر در راستای ارتقای سطح علمی منطقه مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان خلخال، جعفرآباد و لاهرود نیز باید همانند کشت و صنعت مغان در راه‌اندازی یک کارخانه عظیم تمام تلاش خود را به کار بگیرند، تصریح کرد: این مناطق ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغالزایی دارد که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و راهبردی است.

استاندار اردبیل بیان کرد: در تولید محصولات کشاورزی منطقه خلخال، جعفرآباد و لاهرود باید از تکنولوژی‌های نوین کشاورزی استفاده شود که دولت نیز در این زمینه حمایت‌های همه‌جانبه‌ای دارد و تسهیلات ویژه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

خدابخش افزود: یکی از راهکارهای توسعه منطقه، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با توجه به ظرفیت‌های منطقه است که این امر می‌تواند در آینده‌ای نزدیک اقتصاد منطقه را دچار تحول عظیمی کند و نرخ اشتغال را در منطقه افزایش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز