در نشست بررسی فعالیت های شرکت های دانش بنیان استان اردبیل:

استاندار اردبیل خواستار جبران عقب ماندگی شرکت های دانش بنیان شد

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۷:۵۲:۰۲
کد خبر: ۳۳۴۷۸۶
استاندار اردبیل خواستار جبران عقب ماندگی شرکت های دانش بنیان شد
استاندار اردبیل با بیان اینکه اردبیل در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان تا حدود پنج سال از سایر استان ها عقب است، خواستار برنامه ریزی برای جبران مافات در این زمینه در کوتاه ترین زمان ممکن شد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مجید خدابخش در نشست بررسی فعالیت های شرکت های دانش بنیان این استان افزود: از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در استان باید برای رونق دهی به فعالیت شرکت های دانش بنیان استفاده شود.

وی شروع کارهای مربوط به رونق دادن به فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان بدون هدر دادن وقت را ضروری دانست و گفت: جا انداختن گفتمان مربوط به شرکت ها و موسسه های دانش بنیان اولین اقدام لازم در این زمینه است.

او افزود: آموزش مفاهیم ، اصطلاح ها ، مهارت ها و نحوه فعالیت مربوط به موسسه های دانش بنیان، دومین موضوع اولویت دار در این زمینه بوده و به نظر می رسد فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی و آموزش عالی نیز به آن نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام امکانات دولتی و خصوصی موجود در استان برای جا انداختن گفتمان و نیز ارائه آموزش های مربوط به شرکت های دانش بنیان استفاده شود اظهار کرد: دانشگاه ها ، رسانه ها ، شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی برای این منظور ظرفیت های مناسب محسوب می شوند.

استاندار اردبیل همچنین از مدیران ذیربط این استان خواست برای برگزاری دو همایش معرفی ظرفیت های قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز همایش ict به منظور آشنایی این شرکت ها با مزایای آنها در طول یک ماه آینده برنامه ریزی کنند.

وی وجود هفت شرکت دانش بنیان در استان اردبیل را تعداد بسیار پایین دانست و افزود:جای تاسف است که از این تعداد نیز پنج شرکت به هیچ وجه برای استفاده از مزایای صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه نکرده اند.

وی نا آشنایی متولیان شرکت های دانش بنیان با راه های قانونی و نیز خدمات مفید و مختلفی را که می توانند برای توسعه و رونق فعالیت های خودشان دریافت کنند، علت اصلی رکود شرکت های دانش بنیان در این استان ذکر کرد.

خدابخش با اشاره به اینکه موضوع دانش بنیان یک مورد پیچیده نیست افزود: در یک مفهوم ساده و کلی به یک شرکت دانش بنیان گفته می شود که فعالیت تولیدی آن به گونه ای باشد که با بهره گیری از تفکر علمی ، کالاها و فرآورده هایی تولید کند که به خاطر کیفیت بالا دارای ارزش افزوده زیاد باشند.

در این نشست که در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل برگزار شد مدیران ، مسوولان و کارشناسان مرتبط با موضوع دانش بنیان با ارائه گزارش کوتاه ، مسائل و پیشنهادهایشان را مطرح کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز