بازرس خانه مطبوعات استان اردبیل:

برگزاری مجمع فوق العاده خانه مطبوعات در اولویت کاری است

۱۳۹۴/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۷:۴۴
کد خبر: ۳۳۶۷۵۷
برگزاری مجمع فوق العاده خانه مطبوعات در اولویت کاری است
بازرس خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: برگزاری مجمع فوق العاده خانه مطبوعات در اولویت کاری است واین مجمع حتما قبل از مجمع سالیانه برگزار می شود.

سجاد ناصرآزاد در گفت و گو با خبرنگار برنا افزود:  زمان برگزاری مجمع فوق العاده خانه مطبوعات به زودی با نشر آگهی و طبق شرایط اساسنامه اعلام می شود.

وی اظهار کرد: در پاسخ به خواسته قانونی جمعی از اعضای خانه مطبوعات مبنی بر تشکیل این مجمع ضمن بررسی  های لازم از سوی بازرسی و تایید ضرورت موضوع ، با همکاری هیات مدیره خانه مطبوعات این مجمع حتما  قبل از مجمع سالیانه برگزار می شود.

بازرس خانه مطبوعات استان اردبیل با بیان اینکه خبرنگاری تنها پوشیدن یک جلیقه و ژست گرفتن نیست، گفت: این خواسته قانونی فرصت جنجال‌آفرینی برای افراد خاص نیست و از درخواست‌کنندگان مجمع هم به خاطر عدم حاشیه‌پردازی و رعایت موارد قانونی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

ناصرآزاد نفاق و تفرقه را آفت بزرگ یک جامعه صنفی اعلام کرد و گفت : غرور ، کبر و مقام پرستی ریشه تمام انحرافات است که باید به اصلاح آن در خودمان همت گماشته ، یاد بگیریم که بزرگی سراسر به گفتار نیست  و به کردار است!!!

این مسئول تصریح کرد: بر اساس ماده 18 اساسنامه خانه مطبوعات مجمع عمومی فوق‏‌العاده برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در خصوص تغییر مواد اساسنامه (در حدود قانون) با تایید اداره‏ کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌‏های داخلی، تصمیم‏‌گیری نسبت به عزل یا قبول استعفای هیئت مدیره و  اتخاذ تصمیم راجع به انحلال خانه مطبوعات تشکیل می‌شود.

وی با اعلام اینکه این مجمع با حضور نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور حداقل دو سوم اعضا تشکیل می‏شود گفت: در صورتی که مجمع عمومی فوق‏العاده در نوبت اول به حد نصاب مقرر نرسد مجمع برای نوبت دوم دعوت می¬شود و با حضور اعضای حاضر که نباید از یک پنجم اعضاء کمتر باشد، رسمیت پیدا می‏کند.

بازرس خانه مطبوعات همچنین درباره شرایط قانونی انتشار آگهی این مجمع گفت: دعوت مجمع باید با قید دستور، زمان و محل تشکیل جلسه حداقل 15 و حداکثر 45 روز قبل از تشکیل جلسه به وسیله انتشار آگهی در یکی از مطبوعات استانی و یا با ارسال دعوتنامه کتبی به آخرین نشانی اعضا بعلاوه ارسال پیامک برای کلیه اعضا به نحوی که حداقل دو سوم آن تحویل شده باشد،انجام می گیرد که تمام تلاش خود را برای برگزاری در اسرع وقت و به شیوه صحیح و سالم انجام می دهیم.

ناصرآزاد با اشاره به اینکه  هر عضو در مجمع فقط حق یک رأی خواهد داشت و در صورتی که حضور عضو در مجمع میسر نباشد می‌تواند حق رأی را به موجب وکالت‌نامه محضری به عضو دیگر یا نماینده تام‌الاختیار خود واگذار نماید گفت: وکالتنامه‌ها حداقل دو روز قبل از تاریخ جلسه انتخابات باید تحویل بازرس شود.

وی همچنین با اشاره به ماده 9  اساسنامه و تبصره آن  گفت: در جلسه این مجمع ابتدا یک رئیس، یک نایب رئیس، یک منشی و دو نفر ناظر از میان اعضای مجمع عمومی انتخاب خواهند شد و مسن‏ترین عضو حاضر در جلسه، مجمع را افتتاح می‏کند.

ناصرآزاد گفت:ملاک تعداد اعضای خانه مطبوعات برای برگزاری مجمع فوق العاده، لیست مصوب هیات مدیره فعلی خواهد بود که قبل از برگزاری مجمع به طور شفاف اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پایان با تشکر از دیدگاه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به استقلال کامل مسائل مدیریتی خانه مطبوعات گفت:امیدواراست در درخواست فوق همه اعضای خانه مطبوعات با برادری اسلامی به مسائل خانه نگاه  کنند تا با همدلی و همزبانی شاهد حل اختلاف ها در بین اعضای این خانواده باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز