معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان:

افزایش ۴۰ درصدی تورهای ورودی گردشگران خارجی به استان اردبیل

۱۳۹۴/۰۸/۱۶ - ۰۸:۳۴:۳۵
کد خبر: ۳۳۷۱۰۷
افزایش ۴۰ درصدی تورهای ورودی گردشگران خارجی به استان اردبیل
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از افزایش 40 درصدی تورهای ورودی گردشگران خارجی به استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل،  قادر تقی زاده گفت: براساس گزارش مدیریت گذرنامه فرماندهی انتظامی، آمار تورهای ورودی گردشگران خارجی به استان اردبیل در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 40 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه 12هزار و 384 گردشگر خارجی در هفت ماهه سال گذشته از طریق تور وارد استان شده بودند که این تعداد در مدت مشابه سال جاری به 17 هزار و 291 نفر افزایش یافته است، یادآور شد: این افزایش آمار تورهای ورودی گردشگران خارجی شامل گردشگران خارجی وارده از جمهوری آذربایجان و یا گردشگران ورودی به صورت خانوادگی یا انفرادی نمی شود.

تقی زاده با اشاره به اهمیت و نقش دفاتر خدمات مسافرتی در جذب گردشگر، افزود: در سال 92، 24 دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی در استان فعالیت می کردند که از این تعداد، 23 مورد آن در شهرستان اردبیل و یک دفتر نیز در شهرستان نمین مستقر بودند.

به گفته این مقام مسئول؛ در سال 93 نیز با صدور مجوز شش دفتر خدمات مسافرتی جدید در استان، شمار دفاتر خدمات مسافرتی استان به 30 مورد رسید که از این تعداد، 27 دفتر در اردبیل، یک دفتر در نمین و دو دفتر در شهرستان مشگین شهر فعالیت می کردند.

وی با بیان اینکه پرونده دو دفتر خدمات مسافرتی نیز پس از تأئید در کمیسیون فنی جهت اخذ پروانه، از طریق سامانه سازمان مرکزی پیگیری می شود، یادآور شد: یکی از دفاتر خدمات مسافرتی نیز پس از اخذ مجوز انصراف داد.

تقی زاده از تصویب پرونده چهار دفتر خدمات مسافرتی استان در کمیسیون فنی در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از این دفاتر در شهرستان بیله سوار و سه دفتر نیز در شهرستان اردبیل فعالیت خواهند کرد که پرونده این متقاضیان جهت اخذ پروانه از طریق سامانه سازمان مرکزی درحال پیگیری است.

معاون گردشگری استان در پایان خاطر نشان کرد: تعداد صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی در 18 ماهه گذشته از 24 دفتر به 36 دفتر رسیده که این امر، افزایش 50 درصدی را نشان می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز