استاندار اردبیل:

۱۳۷ ایده برتر و خلاقانه در استان اردبیل شناسایی شده اند

۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۱۲:۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۴۳۹۰۵
۱۳۷ ایده برتر و خلاقانه در استان اردبیل شناسایی شده اند
استاندار اردبیل گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن آور بعد از پیروزی انقلاب در دولت تدبیر و امید بی‌نظیر است و جوانان باید از این فرصت کار‌آفرینی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فن آوری استان با اشاره به شناسایی 137 ایده برتر در استان افزود: باید به پژوهش‌های کاربردی بها داده شود و در حد وسع و توان ایده‌های برتر و خلاقانه که در استان 137 مورد شناسایی شده اند مورد توجه قرار گرفته و ازصاحبان این ایده‌ها حمایت شود.

وی کمک های مادی و معنوی به شرکت های دانش بنیان را در دولت یازدهم بی نظیر توصیف و تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی به رغم گسترده‌ترین موانع و مشکلات ، بیش ترین حمایت را از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهد.

استاندار اردبیل از مدیران دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها خواست  وقت و انرژی بیش تری برای پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان گذاشته و سعی کنند جوانان بیکار را به سمت اشتغال و کارآفرینی درقالب موسسات دانش‌بنیان و با بهره‌گیری از تسهیلات صندق نوآوری و شکوفایی که در هفت مرحله این تسهیلات پرداخت می‌شوند، سوق دهند.

خدابخش در بخش دیگر سخنانش گفت: بنیاد برکت نیز با معادل همین رقم تسهیلات از شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان در سطح استان حمایت می‌کند تا ریسک تولید، ‌فروش و عرضه محصول به حداقل برسد.

وی به اهمیت بخش کشاورزی استان و ضرورت استفاده  از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای سرعت بخشی به پیشرفت این بخش تاکید و  تصریح کرد: 35 سال است محصولات تولید شده به روش سنتی در استان مستعد اردبیل  از سیب‌زمینی گرفته تا صیفی‌جات، خرما، برنج و ... با مشکلات فروش در سایر استان‌ها مواجه هستند؛ در حالی که با استفاده از صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی می‌توانیم از همین محصولات متنوع‌ترین محصولات اشتقاقی را به دست آوریم تا با صادرات آن میلیون‌ها دلار درآمد نصیب کشورمان شود.

خدابخش با بیان این که استان اردبیل در بخش توسعه علوم و فنون فن آور  نتوانسته است همچون سایر استان‌ها در فکر راه‌اندازی شهرک فن آوری و کریدور مخصوص در این زمینه باشد، ادامه داد: در حالی که در برخی استان‌ها ی کشور شهرک‌ها و مجموعه‌های فراتر از پارک علم و فن آوری راه‌اندازی می‌شوند ما  به تازگی پارک علم و فن آوری ما ن را راه اندازی کرده ایم.

وی عنوان کرد: باید این عقب‌ماندگی‌ها را به سرعت جبران نمود.

خدابخش ضرورت برگزاری نمایشگاه و جشنواره هفته پژوهش را یادآور شد و افزود:  برگزاری این نمایشگاه می‌تواند به عرضه ایده‌های جدید و همچنین مشاهده دانش‌آموزان، دانشجویان و کارآفرینان از این توانمندی منجر شود و کار مهمی است که باید این حرکت به امر تجاری‌سازی و تقویت بازار کار منجر شود.

استاندار اردبیل ضرورت جمع‌آوری اطلاعات دقیق از تعداد بیکاران استان و سوق دادن آن ها را به حضور در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و فن آور بیان کرد و خاطرنشان شد: بهتر است در این نمایشگاه مزایای حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی و برخی از بانک‌ها نیز  تشریح شوند.

خدابخش به  اهمیت برگزاری کارگاه‌های مهم در کنار برگزاری نمایشگاه را با هدف آشنایی جوانان بیکار از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها هم اشاره و ادامه داد: در تحقق اقتصاد مقاومتی ، ما به چنین حرکت‌ها و نمایشگاه‌هایی در شناسایی ایده‌های جدید و فن آورانه نیاز داریم که آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید گروه‌های زیرمجموعه خود را برای بازدید از این نمایشگاه‌ها با تامین امکانات مناسب ترغیب و تشویق کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز