جوابیه هیات مدیره خانه مطبوعات به سرپرستی خبرگزاری برنا در استان اردبیل

۱۳۹۴/۰۹/۱۸ - ۲۳:۵۹:۳۷
کد خبر: ۳۴۸۱۳۴
جوابیه هیات مدیره خانه مطبوعات به سرپرستی خبرگزاری برنا در استان اردبیل

مدیر محترم خبرگزاری برنا در استان اردبیل

با سلام و احترام؛

هیات مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل ضمن قدردانی از تلاش همکاران خود در عرصه اطلاع رسانی؛ از مدیرعامل محترم خبرگزاری برنا انتظار دارد دستور لازم برای انعکاس جوابیه پیوستی را صادر فرمایند تا از پیگیری اتهامات وارده از طریق مراجع قضایی ممانعت به عمل آید. همچنین جوابیه به مدیر دفتر اردبیل ارسال شده است.

هیات مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل

هادی صباغی/مدیر خانه 09143511026

مهدی حسین نژاد/رئیس خانه09143514103

مهران محمدی

بهنام دانشی

فرشاد قنبری

اشکان شکاری

حسین صدقی

با عنایت به انتشار خبری با کد 342914  در تاریخ 02/09/94 با عنوان« اعضای خانه مطبوعات استان اردبیل از مجمع عادی استقبال نکردند»؛ از آنجا که مطالب منتشره خلاف واقع بوده و محتوای توهین، افترا و تهمت به اعضای محترم هیات مدیره خانه مطبوعات و تمسخر شرکت کنندگان معزز حاضر در مجمع را دارد و موجب تشویش اذهان عمومی به وی‍ژه اعضای محترم خانه مطبوعات گردیده است، جوابیه مصوب و مورد اتفاق نظر هیات مدیره به شرح پیوست ارسال می گردد.

شایسته است به منظور تنویر افکار عمومی و مطابق با ماده 23 قانون مطبوعات در اولین فرصت نسبت به انتشار آن اقدام لازم به عمل آید.

1 - هیات مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل با تفکر صنفی برای زنده نگه داشتن فعالیت های این تشکل تلاش می کند و هرگز تهمت های ناروای نسبت داده شده در قاموس آنان نمی گنجد. بنابراین موارد مطرح شده فاصله بسیار زیادی از یک انتقاد سازنده دارد و تخریب اعضای هیات مدیره با هدف قرار دادن آنان در مقابل اعضای محترم و تلاشگر خانه مطبوعات است.

2 – برگزاری مجمع عادی سالیانه یکی از بدیهی ترین وظایف هیات مدیره خانه مطبوعات است و مطابق آگهی های منتشر شده، مجمع عادی خانه مطبوعات استان اردبیل در موعد مقرر تشکیل شد. حضور 44 نفر شامل 38 نفر اصلی و 4 نفر افتخاری در این مجمع نشان می دهد این اتفاق در مجامع عادی خانه مطبوعات برای اولین بار روی داده است و حضور این تعداد نباید به عنوان بی اعتمادی به هیات مدیره تفسیر گردد چرا که شواهد موجود از ادوار گذشته خانه مطبوعات نشان می دهد در برخی از این مجامع، حاضران حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نرسیده است. در مجمع دوره های قبل برای نوبت اول 13 نفر و برای نوبت دوم 14 نفر به مجمع آمده اند و این در حالی است که تعداد کل اعضای خانه بیش از 180 نفر در آن زمان بوده اند. هنوز یادمان نرفته است که اعضای خانه مطبوعات در دوره چهارم چشم انتظار برگزاری مجمع سالانه بودند و علی رغم اینکه دو سال هم هیات مدیره آن دوره تمدید فعالیت شد اما مجمع سالیانه به شکل مطلوب برگزار نشد و با بازرسان نیز بدون انتخابات تمدید فعالیت شدند. ضمن اینکه برای دوره سوم هم هیچگونه صورتجلسه ای مبنی بر برگزاری مجمع عادی وجود ندارد. حتی در مجامع فوق العاده که برای اصلاح اساسنامه آگهی شده بود در سال های گذشته برای نوبت اول 5 نفر و برای نوبت دوم 8 نفر حاضر شده بودند .بنابراین تعداد حاضران در نوبت اول مجمع عادی دوره ششم، نه تنها به معنای بی اعتمادی نیست بلکه نشاندهنده ارتباط نزدیک هیات مدیره با بخش بزرگی از اعضای محترم می باشد.

3 – نگارنده خبر به دلیل بی اطلاعی از اساسنامه عجولانه دست به قلم برده و مدعی شده است برای مجمع عادی باید یک پنجم اعضا حضور می یافتند. باید نظر ایشان را به این مهم جلب نماییم در این صورت مجمع در حد نصاب بوده است چرا که یک پنجم اعضای 150 نفره برابر با 30 نفر است و در اینصورت مجمع با حضور 38 نفر عضو اصلی رسمیت می یافت در حالیکه اعضای هیات مدیره نصف به اضافه یک نفر را برای حدنصاب در نظر گرفته است. همچنین هرگز وعده و وعیدی مبنی بر شرکت اعضا در مجمع ارائه نشده است چراکه یکی از ابتدایی ترین وظایف اعضا حضور در مجامع می باشد که در صورت عدم حضور، هیچگونه امتیاز منفی متوجه آنان نیست. بنابراین اگر مصداقی از وعده و وعید وجود داشته چرا از بیان آن اجتناب گردیده است؟!

4 – لیست شرکت کنندگان در مجمع عادی روز دوم آذر ماه موجود می باشد و بررسی آن حکایت از پراکندگی افراد از تفکرات و سلایق مختلف دارد. البته عادت کرده ایم هربار در برنامه ای تعداد بیشتری از اعضاء حضور داشته باشند، برخی ها از جمله خبرگزاری برنا، آنان را اعضای خانواده و دوستان و اقوام هیات مدیره معرفی کنند که جز دروغ خبری چیزی نیست.

با احترام مجدد – هیات مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل

توضیح سرپرستی برنا در استان اردبیل:

ضمن قدردانی از هیات مدیره ای که بسیاری از اعضای خانه مطبوعات استان با ارسال نامه ای به این سرپرستی، روند انتخاب ایشان را غیرقانونی و خلاف اساسنامه ای می دانند که به استناد متن جوابیه فقط با حضور 8 نفر تصویب شده است و با عنایت به اینکه متن جوابیه حاوی واژه هایی نامناسب به قشر فرهیخته و اکثریت اعضای خانه مطبوعات است سرپرستی خبرگزاری برنا نکاتی را برای دفاع از اهالی رسانه استان که بصورت مکرر و مجدانه خواهان انعکاس فریادهای تظلم خواهی خویش در خصوص عدم برگزاری مجمع فوق العاده می باشند بیان می کند.

- متاسفانه نگارندگان جوابیه در ابتدای مطلب ارسالی به ایمیل شخصی اینجانب با ایمیل شخصی عضوی با کارنامه و سلیقه سیاسی مشخص، تعداد اسامی امضا کنندگان جوابیه را 7 نفر عنوان کرده اند که برنا با تماس با آقای اشکان شکاری عضو مستعفی، مطلع شد که نام وی بدون هماهنگی با ایشان ذکر شده و نامبرده با ابراز تاسف از این اقدام از ارسال جوابیه ابراز بی اطلاعی نمود.( البته جوابیه ارسالی کتبی با امضا هیات مدیره می باشد) لذا این سرپرستی ضمن دعوت از دوستان مبنی بر رعایت اصول اخلاقی این نکته را متذکر می شود که چنین اقداماتی است که می تواند موجبات بی اعتمادی اعضا به نگارندگان جوابیه را فراهم آورد.

-دوستانی که مدعی اند خبرنگاران برنا از اساسنامه بی اطلاع اند باید بدانند که این اساسنامه به لطف گسترش شبکه های اجتماعی مجازی،هم اکنون نه تنها در دست تمامی اعضا بلکه در دسترس واردکنندگان گوشت یخ زده و متاسفانه حتی این دسترسی آنقدر همه گیر شده است که اساسنامه خانه مطبوعات در دست قاچاقچیان گوسفند و قوچ ارمنی به کشور نیز دیده می شود، لذا دوستانی که از درج خبر صحیح برنا دلواپس شده اند بدانند که درج کسری از اعضا در خبر مذکور به معنای حدنصاب تشکیل یا عدم تشکیل مجمع نبوده و صرفا برای بیان اقلیت حاضر بکار رفته است.

-عزیزان نگران و دلواپس از انتشار اخبار مربوط به اکثریت اعضا خانه در خبرگزاری برنا، که از قضا خود را در زمره آگاهان از اساسنامه خانه و قانون مطبوعات قرار داده اند، متاسفانه درحالی به ماده 23 قانون مطبوعات استناد کرده و جوابیه ای طویل (در 12 بند و بیش از 2250 کلمه) به این سرپرستی ارسال کرده اند که این قانون به صراحت درج و ارسال جوابیه را مشروط به دو برابر بودن جوابیه نموده است لذا با توجه به اینکه خبر نگران کننده مورد ادعای شما 320 کلمه بوده، این سرپرستی با رعایت تبصره یک همان ماده (پایان بند 4 جوابیه)و با درج 755 کلمه (تقریبا دو ونیم برابرخبرمذکور) ضمن ادای احترام به قانون و انجام وظیفه رسانه ای، نگارندگان را به مطالعه دقیق تر اساسنامه خانه و قانون مطبوعات دعوت می نماید.

-در بند 4 جوابیه مدعی دروغ بودن خبر برنا شده اید که این امر بنا به ادعای خودتان و البته در راستای ترک عادت ناصواب تان، با انتشار لیست و امضاء اعضا حاضر در مجمع روز دوم آذرماه در وبلاگ خانه مطبوعات و یا خبرگزاری مورد علاقه خود، قابل اثبات است و همه اعضا می توانند با مرور اسامی موجود در لیست مورد اشاره، تعداد اقوام، آشنایان و دوستان و همکاران نگارندگان جوابیه در رسانه های منتسب و متبوع را مشاهده کنند "تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد"

درپایان یادآور می شود؛ خبرگزاری برنا از بهمن ماه سال 92 در اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده و با وجود گذشت نزدیک به 22 ماه از این فعالیت، نگارندگان جوابیه به رغم تیزبینی عجیب در رصد مصادیق توهین و افترا  به پنداشت و تفسیر خود و تهدید به شکایت این رسانه مستقل و فعال، هنوز مطلع نیستند که این خبرگزاری در استان اردبیل و دیگر استانها بصورت سرپرستی اداره می شود نه دفتر!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز