«سوسک سیاه گندم» میهمان ناخوانده برخی شهرهای استان قزوین

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۸:۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۰۰۲۹۲
«سوسک سیاه گندم» میهمان ناخوانده برخی شهرهای استان قزوین
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بعد از بارندگی‌ها تعداد حشرات در مراتع افزایش پیدا می‌کند و از جمله این حشرات می‌توان به «سوسک سیاه گندم» اشاره کرد؛ حضور این حشره در مراتع نه تنها مضر نیست بلکه این حشرات از تخم حشرات آفت‌زا مانند ملخ تغذیه می‌کنند و مقابله با آن نیازمند اقدام خاصی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قدرت‌الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت : از روز گذشته شنبه بیستم اردیبهشت ماه حشراتی به نام «سوسک سیاه گندم» در برخی از شهرهای استان مانند تاکستان، اسفرورین، شال، دانسفهان و بوئین‌زهرا مشاهده شده است.

وی ادامه داد: بعد از بارندگی‌ها تعداد حشرات در مراتع افزایش پیدا می‌کند و از جمله این حشرات می‌توان به «سوسک سیاه گندم» اشاره کرد؛ حضور این حشره در مراتع نه تنها مضر نیست بلکه این حشرات از تخم حشرات آفت‌زا مانند ملخ تغذیه می‌کنند و مقابله با آن نیازمند اقدام خاصی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: امروز جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان تاکستان برگزار شده که مصوباتی در پی داشته است؛ از جمله این مصوبات می‌توان به ضدعفونی و سمپاشی شهر اشاره کرد که امشب محل‌هایی که جمعیت این سوسک زیاد است سمپاشی می‌شود و با توجه به اینکه این حشرات به نور علاقه دارند در مناطقی که جمعیت زیادی دارد چراغ برق معابر خاموش خواهد شد.

وی گفت: این حشره هیچ عوارضی برای افراد و محصولات کشاورزی ندارد و خسارتی وارد نمی‌کنند؛ عمر مفید این  حشره ۴۰ روز است و بر اساس گفته‌های کارشناسان جهادکشاورزی این حشرات بعد از سه روز به زیستگاه‌های خود که مراتع هستند بازمی‌گردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز