مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خبرداد:

سایت بازیافت پسماندهای صنعتی البرز بزودی احداث می شود/ وجود ۲۹۵ نوع گونه پرنده در البرز

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۱:۳۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۱۱۱۲
سایت بازیافت پسماندهای صنعتی البرز بزودی احداث می شود/ وجود ۲۹۵ نوع گونه پرنده در البرز
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از احداث سایت مدیریت پسماندهای صنعتی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: محل احداث این سایت در جنوب ساوجبلاغ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، فردین حکیمی با بیان اینکه هر استان باید سایت بازیافت پسماندهای صنعتی داشته باشد گفت: در حال حاضر پسماندهای ویژه صنعتی البرز به استان های اراک و اصفهان منتقل می شود اما این نوید را می دهیم که در آینده نزدیک احداث سایت بازیافت این نوع پسماند ها را در استان خود شاهد خواهیم بود.

وی از نحوه مدیریت پسماند در سال گذشته ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه مدیریت پسماند در سال قبل به نسبت ادوار گذشته با موفقیت به مراتب بیشتری همراه بود و تمامی پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی بخوبی مدیریت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: ادوار گذشته در بحث مدیریت پسماند مراکز غیربیمارستانی نظیر مطب های پزشکی با چالش هایی مواجه بودیم اما انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان مدیریت پسماند موجب شد تا پسماند این مراکز با شرایطی ویژه مدیریت شود.

حکیمی با اشاره به اینکه در بحث مدیریت پسماند شهری باید فعالیت های بیشتری انجام شود گفت: امروز سازمان محیط زیست در حیطه فعالیت خود از اختیارات به مراتب بیشتری به نسبت گذشته برخوردار است و با جریمه و شکایت از متخلفین حوزه پسماند در محاکم قضایی نقش بسزایی را در تحول و پویایی فعالیت های مرتبط با پسماند ایفا کرده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت انتقال آب رودخانه کرج عنوان کرد: مطالعات این طرح انجام شده و باید در خصوص مسائل طبیعی و حقابه این رودخانه با وزارت نیرو به یک جمع بندی مشترک برسیم.

حال تالاب خوب است، پرندگان به صالحیه برگشته اند!

مدیرکل محیط زیست استان البرز از شرایط مساعد تالاب صالحیه خبرداد و گفت: این تالاب با همکاری و پیگیری تمام دستگاه های مربوطه احیا شد و شاهد بازگشت پرنده ها به صالحیه هستیم.

حکیمی با اشاره به اهمیت تالاب صالحیه برای استان البرز گفت: تالاب نقش بسیار مهمی در مهار سیلاب دارد بعنوان عامل بازدارنده در مواجه با گردغبار عمل می کند.

وی گفت: تالاب صالحیه برای استان از اهمیت تحقیقاتی، زیست محیطی و گردشگری بسیاری برخوردار است و با افتخار می توان اعلام کرد در فروردین سال گذشته 25 هزار نفر از این پدیده طبیعی بازدید کرده اند.

این مسئول اقدامات انجام شده در مسیر احیای تالاب صالحیه را برشمرد و عنوان کرد: لایروبی کانال های خاکی به طول 13 کیلومتر، بوته کاری 35 هکتار از اراضی حاشیه تالاب، هدایت فاضلاب های صنعتی منطقه و نیز تعیین مرز بین اراضی ملی و غیر ملی از جمله مهم ترین اقداماتی بود که در خصوص احیای تالاب صورت گرفت.

حکیمی از احداث سایت پرنده نگری در سال جاری خبرداد و گفت: این سایت از اهمیت بالایی در بحث شناسایی و حفظ پرندگان و نیز گردشگری برخوردار است همچنین ساماندهی شترهای منطقه از دیگر برنامه های امسال خواهد بود.

گازرسانی به کارخانه ها در کاهش آلودگی هوا موثر بود

وی با بیان اینکه آلودگی هوا به نسبت سال های گذشته در البرز کاهش یافته است گفت: اقدامات اصلاحی خوبی دراین زمینه انجام شد و گازرسانی به بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها سوخت های فسیلی را از بین برد و این موضوع در کاهش آلودگی هوا موثر واقع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای قانون ممنوعیت سوزاندن زباله ها از دیگر عوامل موثر در کاهش آلودگی هوا بود.

حکیمی ضمن اشاره به گونه های جانوری موجود در البرزگفت: در مناطق حفاظت شده البرز جنوبی و طالقان گونه های جانوری بسیاری نظیر کل بز، قوچ و میش، خرس قهوه ای، گرگ، گراز، کفتار، گربه وحشی و پلنگ وجود دارد که امروز خوشبختانه حفظ این گونه جانوری به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی با اشاره به آمار عجیب پرندگان موجود در البرز گفت: بر اساس آخرین آمار 295 گونه پرنده در استان وجود دارد که این آمار باتوجه به وسعت و موقعیت جغرافیایی استان امری فوق العاده تلقی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز