تجلیل از ورزشکار مازندرانی که ناجی پرسنل مجروح ناوچه کنارک شد

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۱۷:۵۳:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۲۱۹۳
تجلیل از ورزشکار مازندرانی که ناجی پرسنل مجروح ناوچه کنارک شد
ورزشکار پهلوان مازندرانی که در ماجرای نجات پرسنل ناوچه حادثه دیده ارتش حضور داشت گفت: در لحظات امدادرسانی بارها اشک ریختم و به لحاظ روحی بشدت تحت تاثیر بودم اما هر بار که چشمم به پرچم روی عرشه ناوچه می‌افتاد قوت قلب می‌رفتم و با انرژی و انگیزه بیشتر برای نجات جان فرزندان ایران تلاش می‌کردم.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ اتفاقی که در امدادرسانی به ناوچه کنارک در دریای عمان روی داد، نشان داد روحیه پهلوانی ورزشکاران مازندران در هرجا که باشند الگو و نمونه است. سیل، زلزله، شیوع کرونا، حمایت از نیازمندان و اکنون تراژدی «اصابت ناوچه نیروی دریایی ارتش» که به‌رغم تلخی‌ها، اما نجات معجزهگونه تعداد زیادی از سرنشینان این ناوچه را به‌همراه داشت و ماجرای عجیب امدادرسانی آن، قلب هر ایرانی را مالامال از عشق و ایثار در راه وطن می‌کند.

هادی محمدجانی، ورزشکار و داور مازندرانی رشته پرورش اندام، به همراه دوستان دیگر خود یکی از نخستین گروه‌هایی بودند که به‌طور اتفاقی در نزدیکی محل حادثه برای ناوچه نیروی دریایی ارتش حضور داشتند و آنگونه که خود می‌گوید پس از دیدن وخامت اوضاع و اینکه ناوچه ایرانی مورد اصابت قرار گرفته متعلق به دلاوران نیروی دریایی ارتش بود، به امداد و یاری رسانی به پرسنل مجروح حادثه پرداختند.

محمدجانی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان روایت کرد؛ به منظور ماهیگیری (که ورزش مورد علاقه‌ام است) با تعدادی از دوستان از سراسر کشور به چابهار مسافرت کریم و از آنجا با کرایه دو قایق ماهیگیری عازم دریا شدیم. روز حادثه پس از شنیدن صدای مهیب و دیدن دود ناشی از آتش گرفتن ناوچه متوجه حادثه شدیم و به‌سرعت خود را به محل آتش سوزی رساندیم.

 او افزود: ملزومات امدادرسانی به همراه نداشتیم اما ابتدا با جمع‌آوری و نجات زخمی‌های حادثه که در دریا بودند و تعدادی از افراد که روی عرشه مانده بودند، با تخته‌های کف قایق و لباس‌های‌مان به وضعیت زخمی‌ها تا حدودی سروسامان دادیم و با فعال کردن قایق‌های نجات ناوچه، مجروحان حادثه را به ساحل رساندیم.

این ورزشکار پهلوان بابلی در ادامه گفت: در لحظات امدادرسانی بارها اشک ریختم و به لحاظ روحی به‌شدت تحت تاثیر بودم اما هر بار که چشمم به پرچم روی عرشه ناوچه می‌افتاد قوت قلب می‌گرفتم و با انرژی و انگیزه بیشتر برای نجات جان فرزندان ایران تلاش می‌کردم.

محمدجانی افزود: در این رویداد تلخ و شیرین که هر لحظه احتمال انفجار ناوچه وجود داشت و نهنگ‌های قاتل هم در محل حادثه دیده می‌شدند، ۱۷ نفر را به ساحل رساندیم که متاسفانه ۲ نفر در مسیر به شهادت رسیدند اما خداوند را شاکریم که ۱۵ نفر دیگر را نجات دادیم و به آمبولانس های اورژانس رساندیم.

در ادامه این نشست، حبیب حسین‌زادگان، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، ضمن تقدیر از رشادت‌ها و پهلوانی‌های این ورزشکار مازندرانی و دوستان وی که در حقیقت ناجی پرسنل مجروح این حادثه بودند گفت: دست تقدیر و اراده خداوند در این رویداد که عده‌ای از جوانان ورزشکار از سراسر کشور در آن لحظه و در آب‌های بین المللی  نزدیک محل حادثه باشند، دیده می‌شود و باید آقای محمدجانی شاکر باشند که برای این امداد الهی انتخاب شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان در این نشست که با حضور ابوالقاسمی، رئیس هیات پرورش اندام استان برگزار شد، احساس مسئولیت و حس انسان‌دوستانه داور و ورزشکار بابلی را در این حادثه غمناک ستود و تاکید کرد: وظیفه همه مسئولان است که از افراد از خودگذشته و ایثارگری مانند آقای هادی محمد جانی تقدیر و تجلیل کنند.

photo_2020-05-14_18-41-47 (2)

photo_2020-05-14_18-41-47

photo_2020-05-14_18-41-46

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز