۳ پیش بینی از آینده کرونا

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۶:۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۰۰۳۴۲۸
۳ پیش بینی از آینده کرونا
معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه در ۱۸ الی ۲۴ ماه آینده، خصوصا کشور‌هایی که در حال حاضر درگیر بیماری کرونا هستند، همچنان با این ویروس درگیر خواهند بود، سه پیش بینی از آینده این بیماری کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حریرچی درباره پیش‌بینی آینده کرونا گفت: قطعا بشر در طولانی مدت خواهد توانست که بر ویروس کرونا غلبه کند. تاکید می‌کنم که در ۱۸ الی ۲۴ ماه آینده، خصوصا در کشور‌هایی که در حال حاضر درگیرند، همچنان با این ویروس درگیر خواهند بود. سه پیش‌بینی عمده موجود است؛ یکی اینکه در نیم‌کره شمالی ما در پاییز مجددا با موج‌هایی مواجه می‌شویم که گرچه شدت آن از اسفند و فروردین ماه کمتر است، اما منجر به قرنطینه و تعطیلی‌هایی از کم تا زیاد خواهد شد. دوم اینکه مطابق با همه‌گیری آنفلوآنزای اسپانیایی که اوایل قرن گذشته بود، موج دوم خصوصا در پاییز و در نیمه کره شمالی شدیدتر باشد و تعطیلات بیشتر و اقدامات بیشتری نیاز داشته باشد. پیش‌بینی سوم هم این است که در پاییز موج‌هایی خواهیم داشت، اما منجر به تعطیلی نخواهد شد.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است این است که طی ۱۸ الی ۲۴ ماه آینده بسیاری از رفتارهایمان ر. ا. باید تغییر دهیم؛ رفتار‌های خانوادگی، سفر، ملاقات‌ها و ... بسیار باید کاهش یابد. در عین حال در این مدت باید تلاش کنیم که هر چه که جنبه اقتصادی دارد و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد به حداکثر برسانیم و هرچه که اثرات اقتصادی ندارد، اما منجر به انتشار کرونا می‌شود به حداقل برسانیم. ما دست به دست هم می‌توانیم در مقابله با این ویروس موفق باشیم.

حریرچی همچنین گفت: درخواست‌مان این است که در تعطیلات پیش رو سفر‌ها را به حداقل ممکن برسانیم. خصوصا تجمع در جا‌های عمومی، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و حتی خود مسیر می‌تواند ویروس را منتشر کند و مضر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز