مدیر موزه‌های استان اردبیل:

بدلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های روز جهانی موزه مجازی برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۲:۵۶:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۳۸۴۳
بدلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های روز جهانی موزه مجازی برگزار می شود
مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های روز جهانی موزه در استان اردبیل به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش برنا،فردین عینی روز دوشنبه از معرفی موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان اردبیل در فضای مجازی خبر داد و افزود: در این ایام از لوح‌های اشیا و اموال منقول تاریخی و فرهنگی بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، رونمایی خواهد شد.

وی بازدید مجازی از مجموعه جهانی شیخ‌ صفی‌الدین و برگزاری نمایشگاه از ظروف آبی‌سفید مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین را از برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه مجازی از یافته‌های باستان‌شناسی سال ۹۸ خبر داد و افزود: موزه‌های تازه تاسیس‌شده استان در سال ۹۸ نیز در این ایام در فضای مجازی معرفی خواهد شد.

او پخش فتوکلیپ مرمت بناهای تاریخی استان در فضای مجازی و فتوکلیپ از آموزش قلم‌زنی و کلاس‌های برگزارشده در نگارخانه شاه اسماعیل خطایی را از دیگر برنامه‌های روز موزه‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر موزه‌های استان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است، تلاش بر این بوده تا بازدید از موزه‌ها به شکل مجازی میسر شود.

مدیر موزه‌های استان اردبیل اظهارداشت: با برگزاری برنامه‌های مجازی و معرفی ظرفیت‌های موزه‌های استان در بست اینترنت تلاش می‌کنیم تا زمینه برای ترغیب و تشویق مردم به بازدید از موزه‌های استان در ایام پساکرونا فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز