مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

عدم پایش درست حریق مهمترین چالش اساسی که در فصل حریق است

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۲:۰۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۶۹۶۰
عدم پایش درست حریق مهمترین چالش اساسی که در فصل حریق است
شیرزاد نجفی برضروری بودن حضور به موقع نیروها در اطفاء حریق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ نجفی در جلسه پیشگیری از حریق شهرستان های بحرانی خرم آباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر و رومشکان ،اظهار کرد: با توجه به موقعیت حساس کنونی که احتمال حریق در عرصه های ملی قوت گرفته، سرعت عمل و حضور به موقع نیروها در اطفاء حریق بسیار حائز اهمیت است.

اوبا اشاره به اینکه پیشگیری از حریق از تاکیدات رئیس محترم سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری است، افزود: بنا به این امر، ما نیز این فرمان را در دستور کار خود قرار داده ایم و از هیچ کوششی نباید فروگذار باشیم.

نجفی  شناسایی نقاط ضعف، برنامه ریزی مدون، درس گرفتن از نقاط ضعف گذشته، حضور رئیس شهرستان در آتش سوزی، ساده نگرفتن حریق، نظارت بر عملکرد و استقرار دیده بان ها، داشتن اطلاعات درست، مدیریت صحیح، شناسایی عوامل حریق و... را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: متاسفانه مهمترین چالش اساسی که در فصل حریق با آن سروکار داریم عدم پایش درست حریق است که باید این ضعف برطرف شود.

او بیان کرد: روسای شهرستان ها حتما بایستی با ناظرین و فرمانده یگان حفاظت استان در راستای استقرار دیده بان در نقاط بحرانی هماهنگی های لازم را داشته و افرادی را در آن نقاط مستقر کنند که ضمن اینکه محل را بشناسد آموزش دیده نیز باشد.

نجفی استفاده از گشت موتوری، راه اندازی بیسیم ها و حفاظت از مناطق بنه خیز را ضروری عنوان کرد و تصریح نمود: مکان های جنگل کاری، نظارت بر پروژه های آبخیزداری، آبیاری مرتب نهال های کاشته شده در عرصه های جنگلی و نظارت بر دفاتر ثبت تخلفات بایستی با جدیت در دستور کار همه روسای شهرستان ها قرار گیرد.

او با بیان اینکه صیانت از جنگلها و مراتع وقت خاصی ندارد و همه باید تمام وقت در این امر خطیر پای کار باشند خاطرنشان کرد:در فصل حریق خاموش نمودن تلفن همراه روسای شهرستانها خارج از وقت اداری ممنوعیت دارد و هیچ رئیس اداره ایی حق ندارد تلفن همراه خود را خاموش و یا از دسترس خارج کند و بایستی مرتبا به ستاد اداره کل پاسخگو باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز