رئیس سازمان صمت گلستان تاکید کرد:

صنعتگر عمدتا از نیازهای پژوهشی آگاهی ندارد/ مطالعات کتابخانه ای ارتباط بین صنعت و دانشگاه را فراهم نمیکند

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۷:۲۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۰۳۷۷
رئیس سازمان صمت گلستان با تاکید بر اینکه متاسفانه ذهن صنعتگر جهت دار نیست گفت: مطالعات کتابخانه ای، لابراتوری و آزمایشگاهی ارتباط بین صنعت و دانشگاه را فراهم نمیکند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: حسین طلوعیان با حضور در دفتر خبرگزاری برنا  با تاکید بر اینکه اهالی رسانه بایستی به طور تخصصی پیگیر موضوعات مختلف استان باشند که یک از این موضوعات، حوزه گسترده صنعت، معدن و تجارت می باشد.

وی در ادامه در خصوص پرداخت وام به شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: به شرکت های دانش بنیان که مجوز تاسیس و یا پروانه از سازمان صمت دارند با توجه به وسعت کار شرکت مورد نظر تسهیلات پرداخت میشود و هیچ محدودیتی در پرداخت وجود ندارد.

وی افزود: تسهیلات رونق تولید به شرکت های دانش بنیان با سود 18 درصد و در صورتی که از تبصره 18 دریافت شود با سود 14 درصد پرداخت میشود و همچنین این شرکت ها میتوانند از اعتبارات روستایی نیز استفاده کنند که متاسفانه معمولا بسیار محدود است.

وی ادامه داد: در گلستان شرکت های دانش بنیان قوی نیز وجود دارد اما متاسفانه تعداد آن ها اندک است و نیاز است که صنایع های تک در بخش صنایع تبدیلی فعالیت بیشتری داشته باشد زیرا صنایع تبدیلی صنعت اول استان می باشد.

وی تصریح کرد: با ورود های تک به صنایع تبدیلی میتوان فراورده های نسل سوم و چهارم تولید نمود که با ارزش افزوده بالا و دارای جنبه صادراتی هستند .

طلوعیان به طرح تاپ اشاره کرد و افزود: این طرح با مشارکت سازمان صنعت، معدن وتجارت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق ارتباط بین صنعت و دانشگاه راه اندازی شده است و در همین راستا شرکت هایی که طرح های تحقیقاتی داشته باشند میتوانند با دانشگاهیان در تعامل باشند و دانشگاهیان نیز میتوانند به این طرح دسترسی داشته و در محل شرکت های صنعتی فعالیت نمایند.

وی با اشاره به طرح سرباز صنعت گفت: در این طرح نیز کسانی که طرح توسعه ای و پژوهشی دارند میتوانند از توان علمی دانشجویان نخبه  در راستای طرح توسعه ایی واحد صنعتی خود استفاده کنند.

وی در خصوص قوت اجرایی این طرح گفت: همکاری وزارت علوم با صنعت در حال بهبود است اما متاسفانه هنوز نقاط ضعف فراوانی دارد و این تعامل تنها در حد پروژه های تحقیقاتی می باشد که این طرح در حال حاضر قوت بالایی ندارد.

طلوعیان تصریح کرد: صنعتگر عمدتا از نیاز پژوهشی و تحقیقاتی صنعت خود آگاهی ندارد و نمیتواند این نیاز را احصا کند بنابر این فرصت های مطالعاتی بایستی در دل صنعت انجام شود.

رئیس سازمان صمت گلستان با تاکید بر اینکه متاسفانه ذهن صنعتگر جهت دار نیست گفت: مطالعات کتابخانه ای، لابراتوری و آزمایشگاهی ارتباط بین صنعت و دانشگاه را فراهم نمیکند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز