در صحن شورای شهر گرگان مطرح شد:

ایجاد بازارچه صنایع دستی در بافت تاریخی/ استفاده از ظرفیت هنرمندان صنایع دستی در احداث المان های شهری

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۳:۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۱۱۹۹۶
ایجاد بازارچه صنایع  دستی در بافت تاریخی/ استفاده از ظرفیت هنرمندان صنایع  دستی در احداث المان های شهری
ایجاد بازارچه صنایع دستی در بافت تاریخی، نامگذاری معبری مهم در شهر به نام صنایع دستی و استفاده از ظرفیت هنرمندان صنایع دستی در احداث المان های شهری اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر گرگان با ریاست حمیدرضا آقاملایی با حضور احمد تجری مدیر کل میراث فرهنگی استان و همچنین هنرمندان صنایع دستی استان با دستور گرامیداشت روز صنیع دستی و تقدیر از هنرمندان این حوزه و همچنین بررسی نامه ها و لوایح رسیده برگزار شد.

مهران کاظم نژاد در این جلسه شورای شهر اظهار کرد: بایستی در روند کف و جداره سازی بافت تاریخی تسریع صورت گیرد و همچنین خواستار رفع خطر از املاک واقع در بافت تاریخی شد.

وی همچنین خواستار پیگیری طرح تفضیلی بافت قدیم  که دارای تناقضاتی بین شهرداری و میراث فرهنگی است شد.

در ادامه ناصر گرزین عضو با سابقه شورای شهر گرگان اظهار کرد: شهرستان گرگان دارای میراثی با سابقه 7 هزار ساله است که نشان دهنده هویت مردمان این شهر میباشد.

وی ادامه داد:  در شورای پنجم توجه ویژه ای به باقت تاریخی  شده ست که حصول نتیجه مطلوب نیازمند تعامل بیشتر میراث فرهنگی و شهرداری می باشد تا نارسایی های گذشته جبران شود.

سید محمد مرتضوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز بیان داشت: سرعت حرکت در جهت ترمیم بافت تاریخی کند است اما با تلاش های صورت گرفته به تدریج در حال افزایش حوزه نفوذ خود می باشد.

 وی با تاکید بر اینکه بایستی در جهت مستعد سازی محیط بافت تاریخی برای گسترش کسب و کار های صنایع دستی در همان محیط تلاش های بیشتری صورت بگیرد افزود: در حال حاضر هم افزایی خوبی بین شهرداری و میراث فرهنگی وجود ندارد زیرا لازم است ترکیبی از فعالیت ها را در این حوزه شاهد باشیم که این مهم مستلزم اقدامات مشترک است.

مرتضوی همچنین گفت: خوشبختانه شاهد حضور پررنگ بخش خصوصی در بافت تاریخی بوده ایم که اتفاقات اخیر در حوزه سلامت مانع دیده شدن عملکرد مثبت و عدم بهره برداری از این منطقه در تعطیلات نوروز شد.

در ادامه محمد ابراهیم جرجانی ضمن اینکه خواستار پیگیری و رفع خطر از بناهای قدیمی واقع در بافت تاریخی و ساماندهی این آثار ارزشمند با همکاری دوجانبه شهرداری و میراث فرهنگی شد افزود: صنایع دستی یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است که با سرمایه و آموزش اندک میتوان فعالیت های خوبی در زمینه انجام داد.

سعید رحیمی دیگر عضو شورای شهر گرگان نیز بیان داشت :انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی برای واگذاری ساختمان فعلی میراث به شهرداری برای تقویت گردشگری و استفاده شهروندان از این منطقه لازم می باشد.

عبدالرضا دادبود شهردار گرگان نیز با تاکید بر اینکه صنایع دستی نیاز به تبلیغ دارد افزود: برای انجام تبلیغات محصولات صنایع دستی گرگان در سطح ملی و  محلی و همچنین ایجاد مرکز عرضه محصولات صنایع دستی در گرگان اعلام آمادگی کرد.

وی به احداث بازار موزه 7 شهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در استان مجتمع صنایع دستی خوبی نداریم این بازار موزه با داشتن 350 قرفه یک پروژه خاص خواهد بود.

در پایان حمیدرضا آقاملایی گفت: ایجاد بازارچه صنایع  دستی در بافت تاریخی، نامگذاری معبری مهم در شهر به نام صنایع دستی و استفاده از ظرفیت هنرمندان صنایع  دستی در احداث المان های شهری اجرایی خواهد شد.

همچنین در این جلسه لایحه تعرفه جدید ناوگان حمل و نقل درون شهری گرگان ( تاکسی، وانت بار ، پیک موتوری ، آژانس ها و ...) مصوب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز