به‌مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای؛

نشست تخصصی اساتید و مروجین فرهنگ پهلوانی در مازندران برگزار شد

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۰:۲۹:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۲۹۰۲
نشست تخصصی اساتید و مروجین فرهنگ پهلوانی در مازندران برگزار شد
نشست تخصصی اساتید و مروجین فرهنگ پهلوانی به‌مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ با همکاری بسیج ورزشکاران، هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و اداره کل ورزش و جوانان، با حضور حجت‌الاسلام موحد استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت شهرستان نکا، سرهنگ افشار، رئیس بسیج ورزشکاران سپاه کربلا، محمدرضا ییلاقی اشرفی، معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران، حسین دلیری، معاون ورزش همگانی، سجاد یگانه، مدیر روابط عمومی و جمعی از اساتید حوزه فرهنگ و ورزش، همزمان با فرا رسیدن هفته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، «نشست تخصصی اساتید و مروجین فرهنگ پهلوانی» در سالن شهید زرهورن اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

حجت اسلام موحد، از اساتید حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت شهرستان نکا، در این نشست گفت: حضرت علی (ع) یک جوانمرد بود و ورزشکاران و پهلوانان ما نیز باید با الگوپذیری از امام شیعیان فرهنگ پهلوانی را در میادین ورزشی ترویج دهند.

وی افزود: خوب است که برای تقویت باورهای فرهنگی در جوانان و ورزشکاران، در هر رویداد ورزشی تلاوت قرآن صورت گیرد و توصیه‌ام این است که برپایی نماز در اماکن ورزشی مورد اهتمام همگان باشد.

سرهنگ افشار، رئیس بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران، نیز در این نشست اظهار داشت: فرهنگ پهلوانی دغدغه مشترک همه ماست و ارائه راهکار برای گسترش فرهنگ پهلوانی در میادین ورزشی بعنوان منشوری برای ورزش مازندران است.

وی گفت: ۱۷ شوال فرصت مغتنمی است برای همه متصدیان، فرهیختگان و دغدغه مندان حوزه ورزش، تا با تاسی از مولای متقیان بتوانیم در نهادینه کردن منش و فرهنگ پهلوانی از قبیل ایثار، گذشت، اخلاص، دستگیری مستمندان و … به ایجاد فضای با نشاط و سالم در جامعه کمک کنیم.

محمدرضا ییلاقی اشرفی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران، در جمع اساتید و مروجین فرهنگ پهلوانی استان گفت: توفیقات خوب در ورزش را باید در ترویج فرهنگ پهلوانی شاهد باشیم و امروزه مصادیق مثبت پهلوانی در ورزش مازندران به خوبی دیده می‌شود که باید به‌صورت مدون در نشر و گسترش آن تلاش کنیم.

او افزود: در ورزش مازندران پهلوانانی مانند حسن یزدانی را داریم که اعلام می‌کند به تمامی پیشنهادات خارجی بی‌تفاوت بوده که دلیل این رفتار پهلوانانه را توجه به اخلاق و عشق به وطن می‌توان تفسیر کرد.

حسین دلیری در بخش دیگری از این جلسه بیان داشت: ورزشکاری که در میادین قهرمانی اسامی ائمه را به زبان می‌آورد، نشان از روحیه و اخلاق پهلوانی است.

او در پایان پیشنهاد کرد: از ظرفیت روحانیت در برگزاری مسابقات و رویدادها برای بهره‌برداری از فضای معنوی و ترویج اخلاق استفاده شود تا میادین ورزشی ما خود مروج اخلاق و فرهنگ پهلوانی باشد.

photo_2020-06-08_20-28-43

photo_2020-06-08_20-28-38

photo_2020-06-08_20-28-29

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز