مدیرکل ورزش وجوانان لرستان:

پهلوانان نماد ایثار گری و فداکاری هستند / هفته ترویج فرهنگ پهلوانی هفته فتوت وجوانمردی است

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۲:۲۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۳۵۸۴
پهلوانان نماد ایثار گری و فداکاری هستند / هفته ترویج فرهنگ پهلوانی هفته فتوت وجوانمردی است
سید علی کریمی گفت: پهلوانان مانند شهدا الگو و نماد ایثار گری و فداکاری هستند .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛سید علی  کریمی در  مراسم آیین نکوداشت روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای که با حضور مسؤلان دستگاهها و نهادهای اجرایی، نظامی و انتظامی  استان،رؤسای هیئتهای ورزشی استان و تعدادی از پیشکسوتان ،قهرمانان و ورزشکاران استان در زمین چمن شماره 2 مجموعه ورزشی تختی خرم آبادبرگزار شده بود ضمن تبریک به مناسبت هفته پهلوانی وورزش زورخانه ایی به جامعه پهلوانی استان ، اظهار کرد:  امروز سعادتی شد تا در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی در جمع جامعه پهلوانی استان   قراربگیریم.

او پهلوانان را نماد ایثار گری وفداکاری  عنوان کرد و افزود:  پهلوانان نیز همچون شهدا الگو های ما در جامعه محسوب می شوند .

 کریمی با اشاره به سیاست های وزارت ورزش وجوانان در ترویج فرهنگ پهلوانی  در هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ایی، گفت:  روزپهلوانی مصادف با   17 شوال ونبردتاریخی  حضرت  علی (ع) با عمر بن عبدود است  که در این روز شجاعت ومردانگی حضرت علی(ع) در این نبرد برای پهلو.انان  و ورزشکاران الگو شده است و بارها شاهد بوده ایم که ورزشکاران ما در ایام  ومناسبت های مختلف  با الگو گرفتن از این امام همام توانستند سرمشقی در زندگی  خود داشته باشند.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  با بیان اینکه  در مکتب ورزش نام آوران بزرگی مانند پوریای ولی و جهان پهلوان تختی را داشته ایم که دارای روح فتوت وجوانمردی بوده اند ،یادآورشد:  در زمان  جنگ  نیزدر مکتب ورزش  شهدایی داشته  ایم که  باعث غرور وسربلندی   وافتخارجامعه ورزش بوده اند.

کریمی با اشاره به 6هزار و300 شهید در لرستان ،خاطر نشان کرد: باید  شهدای ورزشکاری که هرکدام الگو های خوبی برای جوانان وجامعه ورزش هستند را در خاطرخودمان داشته باشیم .

 او با تاکید برلزوم الگو داشتن ورهرو بودن در عرصه زندگی وورزش ، عنوان کرد:در ورزش باید بتوانیم رهرو خوبی ها باشیم و با الگو قرار دادن بزرگان دینی  وشهدا   در زندگی ورزشی وکاری خود  سرانجام خوبی خواهیم داشت.

کریمی  با بیان اینکه  هفته ترویج فرهنگ پهلوانی  هفته روح فوتوت وجوانمردی در ورزش است از هیئت ورزش های زورخانه ایی استان ،بسیج ورزشکاران استان به عنوان  بازوی توانمند در حوزه ورزش وهمچنین ازآموزش وپرورش استان به دلیل نهادینه کردن فرهنگ پهلوانی  در بین دانش آموزان تقدیرکرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز