صبح امروز:

وجود یک بیمار تب کریمه کونگو تایید شد

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۳:۲۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۱۳۶۵۸
وجود یک بیمار تب کریمه کونگو تایید شد
مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از گزارش یک مورد قطعی بیماری تب کریمه کنگو در استان خبر داد و گفت: با توجه به فصل شیوع این بیماری لازم است نظام مراقبت و گزارش‌دهی در سامانه بهداشتی درمانی تقویت شده و آموزش و اطلاع رسانی عمومی جهت شناساندن علائم، راههای انتقال و پیشگیری بیماری صورت گیرد.

به گزارش برنا،داریوش امدادی  روز چهارشنبه در کارگاه بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان افزود: تشخیص سریع و درمان فوری این بیماری برای جلوگیری از مرگ و میر نقش اساسی دارد و باید در اولویت برنامه‌های مراقبتی بهداشت و درمان قرار گیرد.

وی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از مهمترین بیماری‌هایی است که افراد از طریق گزش کنه و تماس با ترشحات دام‌های آلوده به آن مبتلا می‌شوند و  به علت میزان کشندگی بالا می‌بایست مراقبت در این زمینه مورد توجه شهروندان قرار گیرد .

امدادی با اشاره  به اینکه "هاری"  از دیگر بیماری‌های مهم قابل انتقال بین انسان و حیوان است، بیان کرد: میزان بروز حیوان گزیدگی در استان در مقایسه با کشور بالاست و اردبیل از این نظر  رتبه دوم در کشور را دارد.

وی اظهار کرد: با این وجود  با تلاش‌های انجام گرفته  از جمله مراقبت و رسیدگی زودهنگام به موارد حیوان گزیدگی از طریق شست و شو ، ضدعفونی محل گزیدگی و تزریق به موقع واکسن و سرم هاری، هیچگونه مرگ ناشی از هاری انسانی در پنج سال گذشته در استان گزارش نشده است. 

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با توجه به خطرناک بودن بیماری هاری  لازم است در صورت هرگونه حیوان گزیدگی، افراد به سرعت به مراکز درمان و پیشگیری هاری جهت مراقبت و تزریق سرم و واکسن هاری مراجعه نمایید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز