استاندار لرستان:

هشدار جدی به مردم لرستان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی در بحث کرونا / لرستان در چند روز آینده شرایط سخت تری را در بحث بیماری کرونا تجربه می کند

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۲:۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۴۷۱۱
هشدار جدی به مردم لرستان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی در بحث کرونا / لرستان در چند روز آینده شرایط سخت تری را در بحث بیماری کرونا تجربه می کند
سید موسی خادمی گفت: لرستان به عنوان یکی از استان هایی که ممکن است در چند روز آینده شرایط سخت تری را در بحث بیماری کرونا تجربه کند اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ خادمی روز شنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کروناکه  به ریاست دکتر روحانی ریاست محترم جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور و اعضای ستاد ملی برگزار شده بودضمن هشدار جدی به همه مردم لرستان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی ،اظهارکرد:  مردم لرستان همکاری بیشتری را اعمال کرده و آمادگی بیشتری را برای مقابله با بیماری کرونا داشته باشند.

خادمی تصریح کرد:مهمترین توصیه ای که الان می‌توانیم به مردم داشته باشیم،رعایت بهداشت فردی ، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات است که این بهترین و مهمترین کاری است که از دست مردم بر می آید.

استاندار لرستان گفت: از طرف دیگر،دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌علوم‌پزشکی آمادگی لازم را داشته باشند که خوشبختانه بستر لازم در استان لرستان فراهم است و تعداد زیادی تخت برای بیماران بستری معمولی و مراقبتهای ویژه در اختیار داریم که در حال حاضر تعداد کمی از آنها اشغال شده و اگر شرایط سخت تر شود این مقدار قابل افزایش است.

خادمی خاطرنشان کرد: مردم باید توجه کنندکه ظرفیت ها محدود است و اگر شرایط به گونه ای شود که تعداد بیماران ورودی از تعداد بیماران خروجی بیشتر شود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

استاندار لرستان با تاکید بر اهمیت مراعات مردم در بهبود وضعیت سلامت عمومی گفت: طبق نظر متخصصان اگر دو نفر ماسک زده و در کنار هم باشند احتمال سرایت بیماری تا ۹۵ درصد کاهش پیدا می کند و اگر ماسک نزده باشند این احتمال به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

خادمی با تاکید بر لزوم استفاده عموم مردم از ماسک ،عنوان  کرد : قرار است تمهیداتی ایجاد شود که هم در سطح ملی و هم در سطح استانی قیمت ماسک کاهش یابد  و سعی می کنیم به تولیدکنندگان کمک کنیم تا قیمت تمام شده را کاهش داده و ماسک را ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

استاندار لرستان در پایان به مردم توصیه کرد که با رعایت فاصله اجتماعی حتماً از ماسک استفاده کرده تا وضع سلامت عمومی استان دچار بحران نشود .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز