آغاز عملیات مدیریت پیک بار در آذربایجان‌غربی با هدف کاهش ۱۵۰ مگاواتی مصرف برق

۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۱:۵۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۶۷۰۲
آغاز عملیات مدیریت پیک بار در آذربایجان‌غربی با هدف کاهش ۱۵۰ مگاواتی مصرف برق
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: با هدف گذاری کاهش ۱۵۰ مگاواتی مصرف برق، عملیات مدیریت پیک بار در استان آغاز شده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی اکبر حسن‌بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به شروع برنامه‌های مدیریت پیک بار تابستان ۹۹ در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: بازه زمانی پیک بار از ۱۵ خرداد الی ۱۵ شهریور می باشد و سهمیه پیک بار تعیین شده توسط شرکت توانیر برای شرکت توزیع برق استان به میزان ۱۵۰ مگاوات می‌باشد که برای کاهش بار به میزان ابلاغ شده از سوی شرکت توانیر بین تمامی شهرستان‌های استان تقسیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده این افزایش مصرف مربوط به فصل تابستان است و تنها با مدیریت مصرف در زمان پیک بار می توان از اعمال مدیریت اضطراری بار و صرف هزینه های کلان جلوگیری کرد.

حسن بکلو ادامه داد: پیک بار به ساعات اوج مصرف برق گفته می‌شود و زمان آن در ایام تابستان از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳  است که به دلیل همزمانی استفاده از وسایل سرمایشی در ادارات و منازل ساعات ۱۲ الی ۱۶ فشار بیشتری بر شبکه تحمیل می‌شود که تنها با تغییر ساعات مصرف به زمان های غیر پیک، کنترل دما و سرعت کولر، کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، استفاده حداکثر از نور خورشید، انتقال استفاده از وسایل پرمصرف خانگی به ساعات غیرپیک و کم باری و حذف لامپ های غیرضروری می‌توان صنعت برق را در گذر از پیک بار برق تابستان یاری داد.

وی در ادامه ضمن تشکر از همراهی مشترکان با مجموعه صنعت برق در بازه زمانی پیک بار سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته با مدیریت و برنامه‌ریزی ‌منسجمی که در حوزه کاهش پیک بار انجام شد و همکاری خوب مشترکین استان، با موفقیت از پیک تابستان گذر کردیم و انتظار می رود امسال نیز با همکاری مردم شریف استان پیک بار برق تابستان را به خوبی مدیریت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز