رییس کل دادگستری استان البرز خبرداد:

سرقت در صدر جرایم استان البرز/طرح ۱۸۹ پرونده در محاکم قضایی

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۹:۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۷۷۷۹
سرقت در صدر جرایم استان البرز/طرح ۱۸۹ پرونده در محاکم قضایی
رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه سرقت،ضرب و جرح و توهین بیشترین سهم را از جرایم استان دارند گفت: در سال ۹۸ در دادسراهای استان ۱۵۲ هزار و ۶۹۰ پرونده طرح شد که از این میزان۱۵۰ هزار مورد از آنها تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،حسین فاضلی هریکندی در نشستی خبری که پیش از ظهر امروزشنبه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد به ارائه آماری از اهم فعالیت های حوزه قضایی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت:در حوزه محاکم شامل دادگاه خانواده، انقلاب، دادگاه کیفری ۲، دادگاه حقوقی ۱۸۹ هزار و ۱۴۸ پرونده مطرح شد که  از مجموع آنها ۱۸۳ هزار و ۱۲۵ پرونده تعیین تکلیف شد.همچنین در اجرای احکام نیز سال گذشته ۷۶ هزار و ۱۰۱پرونده ثبت شد که در مجموع ۸۸  هزار و ۲۹۱ پرونده رسیدگی شد که بخشی از آنها از سال قبل از آن بوده است.

وی پرونده‌های شورای حل اختلاف را مورد اشاره قرار دادو گفت: در سال گذشته مجموعا ۱۰۲ هزارو ۸۶۲ پرونده حقوقی و کیفری در شورای حل اختلاف مطرح شد که ۵ هزار و ۶۹۵ مورد از آنها به صلح ختم شد.

این مسئول قضایی در ادامه به سن پرونده های مطرح شده در استان اشاره کردو گفت: بیش از ۱۷ هزار پرونده با عمر یک تا دو سال، بیش از سه هزار پرونده با عمر 3تا 5 سال و 1974 پرونده با عمر بیش از ۵ سال  در مراجع قضایی استان وجود داشت که تقریبا نیمی از  این پرونده ها در سال گذشته به اتخاذ تصمیم منجر شد.

فاضلی سرقت ،ضرب و جرح عمدی و توهین را به ترتیب سه جرم اول استان عنوان کرد و گفت: تعداد پرونده‌های  قتل‌های ناموسی در البرز زیاد نیست ولی به این پرونده‌ها در اسرع وقت به بهترین شکل رسیدگی می‌شود.

این مسئول قضایی با اشاره به برخورد با مدیرانی که تخلفات مالی دارند، گفت: البرز ازجمله استان‌هایی است که درگیر تخلفات مالی مدیران مختلف است ولی تعداد این پرونده‌ها مشخص نیست.

فاضلی در پایان گفت: باید نظارت ها برای کاهش تخلفات کارکنان دستگاه‌های دولتی  بیشتر شود تا بتوان پیشگیری لازم را در خصوص وقوع آنها داشت  و در این مسیر شفاف سازی گامی اساسی محسوب می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز