در گفتگو با یکی ازمربیان سازنده البرز مطرح شد:

خانواده ها به فوتبال دختران نگاه مثبتی پیدا کرده‌اند/ فوتبال بانوان اسیر باندبازی شده است

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۰:۵۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۹۵۶۰
مربی باسابقه فوتبال بانوان استان البرز با بیان اینکه خانواده ها نگاه مثبت تری نسبت به حضور دختران خود در فوتبال وفوتسال پیدا کرده اند گفت: برای توسعه فوتبال میان قشر بانوان باید امکانات سخت افزاری بیشتری اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز ، مژگان قزلباش اظهار کرد: نزدیک به 20 سال است که در عرصه مربیگری واستعدادیابی فوتبال وفوتسال مشغول هستم و معتقدم نگاه به فوتبال بانوان باید جدی تر باشد.

وی افزود: این استعدادها همواره وجود داشته اما بستر لازم از سوی خانواده ها برای شکوفایی آن مهیا نبوده اما خوشحالم که عنوان کنم در سال های اخیر نگاه خانواده ها تغییر کرده و بسیاری از آنها حامی فرزندان خود شده اند.

این مربی سازنده البرزی اُفت تعداد تیم های فوتبال وفوتسال را مورد اشاره قرارداد و گفت: به نظرم در سالهای قبل امکانات سخت افزاری به شکل عادلانه تری در اختیار بانوان قرار می گرفت اما در حال حاضر محدودیت های سخت افزاری برای برگزاری لیگ های شهرستانی و استانی به خصوص در فوتبال مهیا است و این مساله سبب ریزش بازیکن شده است.

وی برگزاری لیگ را یک انگیزه و محرک خوب برای جذب دختران به فوتبال وفوتسال عنوان کرد وگفت: این شرایط در البرز خیلی مهیا نیست و ما از این ناحیه آسیب های زیادی خورده ایم.

این بانوی مربی البرزی به شکل گیری تیم لیگ برتری بانوان البرز اشاره کرد و گفت: فعالیت این تیم اتفاق فرخنده و مبارکی است که توسط هیئت فوتبال استان البرز رقم خورده است و در کنار جذب بازیکنان غیربومی چند بازیکن البرزی نیز فرصت حضور در تیم را یافتند اما در ادامه شاهد برخی اتفاقات بودیم که تا حدی باعث دلسردی نیروهای بومی شده وامیدوارم با دقت نظر مسئولان هیئت فوتبال و حساسیتی که از آقای بیک وردی وخانم پیله ور رییس ونایب رییس هیئت فوتبال استان سراغ داریم در ادوار آینده این مسایل به حداقل برسد و اگر قرار به حضور تیم در لیگ برتر باشد نگاه ها به ظرفیت های داخلی و خارج از استان عادلانه تر باشد.

قزلباش به دیگر چالش های موجود در فوتبال بانوان اشاره کرد وگفت: متاسفانه فضای فوتبال بانوان نیز چند صباحی است دچار باندبازی و برخی بی اخلاقی ها شده که پیش از این در فوتبال مردان آن را شاهد بودیم و همین مساله تا حدی سرخوردگی و بی انگیزگی استعدادها را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در عین حال ورود برخی داوران فوتبال بانوان به عرصه مربیگری و تیمداری نیز مشکلاتی را به وجود آورده که نیاز است با آسیب شناسی و توجه فدراسیون و هیئت های استانی برای آن چاره جویی کرد.

قزلباش که یکی از اولین ها در راه اندازی مدرسه فوتبال تخصصی بانوان در البرز محسوب می شود با ارائه پیشنهادی گفت: معتقدم برای توسعه فوتبال در میان دختران باید باشگاه های فوتبال ملزم به فعالیت در دو بخش پسران و دختران شوند وبخشی از بودجه در این حوزه هزینه شود تا به مرور وافزایش تیم ها لیگ بانوان رونق گرفته و استعدادهای بیشتری را شاهد باشیم.

وی در پایان با ابراز خوشنودی از رویکرد هیئت فوتبال البرز به فوتبال بانوان گفت: البرز سرشار از استعدادهای فراوان است و باید با یک برنامه مدون در جهت معرفی و هدایت آنها گام برداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز