شهردار یزد خبر داد:

ثبت ملی ۱۳ اثر ناملموس شهر یزد در فهرست میراث آثار ملی

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۱:۴۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۲۲۴۰
ثبت ملی ۱۳ اثر ناملموس شهر یزد در فهرست میراث آثار ملی
شهردار یزد در آیین رونمایی از ۱۳ اثر ناملموس شهر یزد در فهرست میراث آثار ملی گفت: وظیفه شهرداری حفظ و حراست از میراث ناملموس و فضاهای فرهنگی وابسته به آن است که نسل به نسل منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد؛ "جمال الدین عزیزی" شهردار یزد در مراسم رونمایی از ثبت ملی 13 اثر ناملموس فرهنگی شهر یزد که در آخرین جلسه‌ی  معرفی این آثار ناملموس عنوان کرد: این آثار شامل پوشش زنان زرتشتی، شیوه بافت پارچه زری اطلسی، شیوه تهیه شیرینی حاجی‌بادام، شیوه تیزابکاری سنتی یزد، شیوه تهیه و تولید مُشتُک، شیوه تهیه سفیدآب، شیوه تهیه نبات یزدی و شیوه قالگری سنتی یزد است.

همچنین وی در ادامه معرفی این آثار اعلام کرد: شیوه تهیه و تولید ماقوت، شیوه ساخت انگشتر گالو، شیوه ساخت مدال سه لیره، مراسم سدره پوشی زرتشتیان یزد و شیوه ساخت گوشواره کشکی از دیگر موارد ثبت شده است.

شهردار یزد همچنین از ثبت ملی شش اثر ناملموس دیگر شهر یزد در سال ۹۸ خبر داد.

عزیزی با اشاره به تصویب دستورالعمل فعالیت‌ شهرداری‌ها در حفظ و ثبت آثار فرهگی شهرها از سوی هیئت‌وزیران در سال ۹۶، تصریح کرد: میراث فرهنگی ناملموس به معنی مجموعه‌ی از رفتارها و نمادها، بیان‌ها، دانش‌ها و مهارت‌ها بهمراه فعالیت‌های هنری، صنایع‌دستی و فضاهای فرهنگی وابسته است که نسل به نسل منتقل گردیده و وظیفه همه ما حفظ و حراست از آن‌ها است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز